یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 343380

ادارات بهداشت شهری و ایالتی هیچ جزئیاتی از محل کشف ویروس در شهر نیویورک ارائه نکردند اما گفتند که شش نمونه مثبت در ماه های ژوئن و جولای جمع آوری شده است. آنها گفته اند که این یافته نشان می دهد "احتمال گردش محلی ویروس" وجود دارد.

ویروس فلج اطفال در فاضلاب نیویورک پیدا شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واشنگتن پست مقامات بهداشتی ایالات متحده روز جمعه اعلام کردند که ویروس فلج اطفال در فاضلاب شهر نیویورک یافت شده است، کشفی که حضور شناخته شده ویروس را از حومه شمالی منطقه به بزرگترین شهر کشور گزارش می دهد.

فلج اطفال می تواند منجر به فلج و حتی مرگ شود. مقامات از نیویورکی‌های واکسینه نشده می‌خواهند فورا به دنبال واکسن‌هایی باشند که در برابر این ویروس محافظتشان می‌کند.

اشوین واسان، کمیسر بهداشت شهر در بیانیه‌ای خبری گفت: «خطر برای نیویورکی‌ها واقعی است، اما دفاع بسیار ساده است - واکسن فلج اطفال را بزنید.» .«با شیوع فلج اطفال در جوامع ما، هیچ چیز ضروری‌تر از واکسینه کردن کودکانمان برای محافظت از آنها در برابر این ویروس نیست، و اگر شما یک فرد بزرگسال واکسینه نشده یا ناقص واکسینه شده‌اید، لطفاً همین حالا واکسن را انتخاب کنید. فلج اطفال کاملاً قابل پیشگیری است و ظهور مجدد آن باید برای همه ما فراخوانی برای اقدام باشد.»

قبل از اعلام روز جمعه، ویروس در فاضلاب در حومه شمالی شهر نیویورک در شهرستان های راکلند و اورنج یافت شده بود. تنها یک نفر، یک مرد 20 ساله واکسینه نشده از شهرستان راکلند، به این ویروس آلوده شده بود. مقامات ماه گذشته گفتند که این مرد در ماه ژوئن در بیمارستانی در نیویورک در راه رفتن مشکل دارد. مقامات گفتند هیچ مورد دیگری شناسایی نشده و نمونه‌های فاضلاب شهر نیویورک از نظر ژنتیکی با پرونده شهرستان راکلند مرتبط نبوده است.

هفته گذشته وزارت بهداشت ایالت نیویورک گفت که عفونت وی، اولین مورد در ایالات متحده در نزدیک به یک دهه، و وجود ویروس در فاضلاب در شهرستان های حومه شهر نشان دهنده انتقال محلی گسترده تر است. مقامات از هر کسی که در برابر فلج اطفال واکسینه نشده است، به ویژه افرادی که در منطقه بزرگ نیویورک هستند، خواستند واکسینه شوند.

جمعیت ایالات متحده به شدت واکسینه شده اند، اما هر کسی که مطمئن نیست این واکسن ها را در دوران کودکی دریافت کرده است، باید از یک ارائه دهنده پزشکی مشاوره بگیرد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تیمی را برای کمک به تحقیقات به شهرستان راکلند فرستاده است. طبق گفته CDC، سه دوز واکسن فلج اطفال حداقل 99 درصد محافظت می کند.

مری تی باست، کمیسر بهداشت ایالتی در بیانیه هفته گذشته گفت: "بر اساس شیوع های قبلی فلج اطفال، نیویورکی ها باید بدانند که به ازای هر یک مورد فلج فلج اطفال مشاهده شده، ممکن است صدها نفر دیگر مبتلا شوند." "همراه با آخرین یافته های فاضلاب، این وزارتخانه تنها مورد فلج اطفال را به عنوان نوک کوه یخ با احتمال گسترش بسیار بیشتر در نظر می گیرد."

فلج اطفال که بسیار مسری بود، قبل از تولید واکسن در سال 1955، یک بلای وحشتناک و گاهی کشنده بود. در حدود 5 مورد از هر 1000 مورد، باعث فلج دائمی در افرادی می شود که به طور کامل واکسینه نشده اند.


اکثر جمعیت ایالات متحده از طریق واکسیناسیون در دوران کودکی در برابر این بیماری محافظت می شوند. اما در مناطقی که پوشش واکسیناسیون پایینی دارند، مانند جامعه یهودیان ارتدوکس در شهرستان راکلند، افراد واکسینه نشده در معرض خطر بالایی هستند. هیچ درمانی برای فلج اطفال وجود ندارد.


بر اساس انتشار اخبار روز جمعه، در شهرستان او، همچنین محل زندگی جمعیت بزرگ یهودی ارتدوکس، 58.7 درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند، که به طور قابل توجهی کمتر از مجموع 80 درصد ایالت نیویورک است. به گفته مقامات، شهرستان راکلند دارای نرخ واکسیناسیون 60.3 درصدی است.

آخرین موارد طبیعی فلج اطفال در ایالات متحده در سال 1979 ثبت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha