تخمک گذاری یا پنجره باروری بین روزهای 12 تا 20 چرخه شما رخ می دهد و مطالعات نشان داده اند که احتمال باردار شدن در این دوران بیشتر است زیرا تخمک از تخمدان شما آزاد می شود.

چند روز بعد از تاخیر پریود بارداری مشخص میشود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت ،اگر قاعدگی شما دیر شده است یا نمی‌دانید باردار هستید، این روزها به کندی می‌گذرد. قبل از انجام تست بارداری چقدر باید صبر کرد؟ دستورالعمل‌های تست‌های بارداری خانگی اغلب در مورد «قاعدگی از دست رفته» صحبت می‌کنند. منظورشان چیست؟

در دنیای تست بارداری، عقب افتادن قاعدگی به این معنی است که انتظار داشتید خونریزی قاعدگی شما از دیروز شروع شده باشد و هنوز شروع نشده است. روز پریود مورد انتظار شما بستگی به این دارد که چرخه قاعدگی طبیعی شما چگونه به نظر می رسد و آخرین قاعدگی شما چه زمانی شروع شده است.

چرخه قاعدگی زمانی است از اولین روز پریود تا روز قبل از شروع قاعدگی بعدی. چرخه متوسط 28 روز است، با الگوی شبیه به این:

روز اول - بافت پوششی رحم (رحم) شکسته شده و از طریق واژن از بدن خارج می شود. این خونریزی قاعدگی شماست و برای اکثر زنان 4 تا 8 روز طول می کشد.
روز 8 - پوشش داخلی رحم دوباره شروع به تشکیل شدن می کند تا برای تغذیه تخمک بارور شده آماده شود. بدن شما هر ماه این کار را انجام می دهد تا برای بارداری احتمالی آماده شود.
روز چهاردهم - تخمک از تخمدان شما در فرآیندی به نام تخمک گذاری آزاد می شود. اگر در روز تخمک گذاری یا سه روز قبل از آن رابطه جنسی داشته باشید، به احتمال زیاد باردار خواهید شد. در حالی که اسپرم یک مرد می تواند 3 تا 5 روز در درون شما زندگی کند، تخمک شما فقط می تواند 1 روز زنده بماند اگر توسط اسپرم بارور نشود.
روزهای 15 تا 24 - تخمک از لوله فالوپ به سمت رحم حرکت می کند. اگر تخمک به یک اسپرم بپیوندد، تخمک بارور شده به دیواره رحم شما می چسبد. این لانه گزینی نامیده می شود و لحظه ای است که بارداری شروع می شود.
روز 24 - اگر تخمک به اسپرم نپیوسته باشد، شروع به شکستن می کند. سطح هورمون شما کاهش می یابد، و به رحم شما سیگنال می دهد که نیازی به حمایت از بارداری در این ماه نخواهد داشت.
سیکل های قاعدگی برخی از خانم ها هر ماه به همان تعداد روز طول می کشد. این زنان می توانند به طور دقیق روز شروع قاعدگی خود را پیش بینی کنند. سایر زنان چرخه قاعدگی دارند که هر ماه کمی متفاوت است. قاعدگی شما تا زمانی که هر 24 تا 38 روز یکبار بیاید، هنوز منظم در نظر گرفته می شود.

زمان دقیق بستگی به طول چرخه شما دارد

اگر سیکل قاعدگی شما 28 روزه باشد، نزدیک به روز چهاردهم تخمک گذاری خواهید داشت و بارورترین روزهای شما احتمالا روزهای 12، 13 و 14 است.
اگر سیکل قاعدگی شما حدود 35 روز باشد، تخمک گذاری نزدیک به روز 21 اتفاق می افتد و روزهای باروری شما روزهای 19، 20 و 21 است.
صرف نظر از اینکه سیکل شما چقدر طول می کشد، اکثر زنان 10 تا 16 روز قبل از شروع چرخه قاعدگی بعدی خود تخمک گذاری می کنند.
اگر پنج روز قبل از تخمک گذاری و یک روز بعد از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید، می توانید باردار شوید.
اگر در طول تخمک گذاری اسپرم زنده در لوله های فالوپ وجود داشته باشد، احتمال بارداری شما بسیار بیشتر است.
می توانید از آگاهی از باروری به عنوان یک روش طبیعی جلوگیری از بارداری استفاده کنید. این بدان معناست که اگر دوره ای بین 26 تا 32 روز طول بکشد، روزهای 8 تا 19 بارورترین روزها خواهند بود. با این حال، اگر سیکل های قاعدگی منظم داشته باشید، این روش بهترین نتیجه را دارد. یک تا پنج درصد احتمال بارداری وجود دارد.

اگرچه پنجره باروری زمانی است که شما بهترین شانس را برای باردار شدن دارید، می توانید خارج از آن باردار شوید. سیکل هر خانمی به تعداد روزهای یکسان نیست و پنجره آنها هم نیست.


آیا امکان باردار شدن بلافاصله پس از اتمام پریود وجود دارد؟

باردار شدن بلافاصله بعد از پریود بعید است اما غیرممکن نیست. شانس باردار شدن بلافاصله بعد از پریودها کمتر از چند روز یا یک هفته بعد است.

هیچ زمان "ایمن" در ماه وجود ندارد که بتوانید بدون پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشید. با این حال، مواقعی در طول چرخه قاعدگی وجود دارد که بیشترین باروری و احتمال بارداری را دارید.
روزهای باروری می تواند تا سه تا پنج روز پس از پایان دوره قاعدگی شما ادامه یابد. احتمال باردار شدن بلافاصله پس از پریود با طول دوره قاعدگی و طول دوره تعیین می شود. اگر قاعدگی شما طولانی است، ممکن است فقط چند روز پس از پایان قاعدگی خود نداشته باشید.
اگر چرخه قاعدگی شما کوتاه باشد، مثلاً 22 روز، ممکن است فقط چند روز پس از پریود تخمک گذاری کنید. اسپرم می تواند به مدت پنج تا هفت روز در مخاط بارور دهانه رحم زنده بماند. اگر کمی زودتر از حد معمول تخمک گذاری کنید، ممکن است باردار شوید.
اگر سیکل شما نامنظم است، ممکن است بلافاصله پس از پریود باردار شوید.

علائم تاخیر در پریود و بارداری

علائم دیررس قاعدگی برای بسیاری از زنانی که به طور منظم پریود می شوند آشکار خواهد بود. اگر انتظار قاعدگی خود را داشتید و شروع نشد، متوجه خواهید شد که دیر شده است. همه قاعدگی ها مانند ساعت نمی رسند، و بسیار طبیعی است که قاعدگی ها با برنامه کمی متفاوت اتفاق بیفتند. بارداری تنها چیزی نیست که می تواند باعث تاخیر در یا پریود شود. اما اگر نمی‌خواهید پریودتان به این معنی باشد که باردار هستید یا خیر، می‌توانید سایر علائم اولیه بارداری را جستجو کنید. در طول 8 هفته اول بارداری، بسیاری از زنان تجربه می کنند:

1. خستگی

در طول سه ماهه اول (هفته 0 تا 13 بارداری)، بدن شما مقادیر زیادی هورمون به نام پروژسترون تولید می کند. این می تواند باعث خواب آلودگی شما شود. حتی در هفته اول پس از لقاح، ممکن است بیش از حد معمول احساس خستگی کنید.

2. لکه بینی

خونریزی لانه گزینی یکی از علائم اولیه بارداری است. این خونریزی بسیار خفیف است که اغلب "لکه بینی" نامیده می شود که در نتیجه کاشت تخمک بارور شده (چسبیده شدن) به دیواره رحم اتفاق می افتد. لانه گزینی معمولاً 6 تا 12 روز پس از لقاح یا لحظه ای که تخمک توسط اسپرم بارور می شود، انجام می شود.

برخی از زنان نیز در حین لانه گزینی دچار گرفتگی خفیف شکم می شوند. سایر زنان با کاشت هیچ علامتی متوجه نمی شوند.

3. تغییرات سینه

ممکن است 1 تا 2 هفته پس از لقاح تغییراتی را در سینه های خود مشاهده کنید. سینه های شما ممکن است در هنگام لمس متورم و حساس باشند. ممکن است درد یا احساس پری سینه داشته باشید.

4. سردرد

افزایش سریع هورمون ها و جریان خون در دوران بارداری می تواند منجر به سردردهای خفیف حتی قبل از عقب افتادن قاعدگی شود.

5. پریود از دست رفته

این اغلب اولین علامتی است که زنان متوجه آن می شوند. اگر باردار هستید، احتمالاً خونریزی منظم قاعدگی نخواهید داشت. برخی از زنان در دوران بارداری لکه بینی دارند، اما احتمالاً بسیار سبک تر و کوتاه تر از دوره معمول شما خواهد بود.

6. حالت تهوع

تهوع صبحگاهی معمولاً 2 تا 8 هفته پس از لقاح ظاهر می شود و حدود 14 هفته از بین می رود. اگرچه به آن حالت تهوع صبحگاهی می گویند، اما حالت تهوع در دوران بارداری می تواند در هر زمانی از روز یا شب اتفاق بیفتد. برای بسیاری از زنان، علائم بدترین علائم زمانی است که برای اولین بار صبح از خواب بیدار می شوند. برخی از زنان استفراغ را با حالت تهوع صبحگاهی تجربه می کنند، اما برخی دیگر اینطور نیستند.

7. تکرر ادرار

حدود 6 تا 8 هفته پس از لقاح، ممکن است احساس کنید که باید خیلی بیشتر از حد معمول ادرار کنید. این علامت احتمالا تا پایان دوران بارداری شما ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha