رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آمادگی این دانشگاه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی امسال در مرز شلمچه خبر داد و گفت: مراقبت‌های بهداشتی در این مرز، با استقرار کانکس‌های مرکز بهداشت شهرستان خرمشهر افزایش یافته است.

مراقبت‌های بهداشتی در مرز شلمچه افزایش یافت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد محمدی بیان کرد: در راستای آمادگی و ارایه خدمات هرچه بهتر در استقبال از زائران اربعین حسینی توسط مرکز بهداشت شهرستان خرمشهر، کانکس‌های بهداشتی در مرز شلمچه مستقر شده است.

وی افزود: محل پشتیبانی و اسکان ماموران اورژانس و کادر بهداشت نیز در پایانه و مرز شلمچه و همچنین مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مشخص شده است.

دکتر محمدی به اتمام عملیات عمرانی مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی شلمچه در نزدیکی پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: از روزهای آینده تجهیز و فضابندی برای ویزیت بیماران، بستری موقت و خدمات‌دهی به زائران انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماموران بهداشت و درمان هر سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان مرز شلمچه را پوشش خواهند داد ادامه داد: دارو و تجهیزات لازم برای مراکز درمانی در شلمچه برای اربعین خریداری شده از ۱۲ تا پایان شهریور آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مراکز درمانی و بیمارستان شلمچه هستیم.

بیمارستان مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی در نزدیکی پایانه مرزی شلمچه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر نیز آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به صورت پشتیبان مرکز شلمچه را دارا هستند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرنظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

براساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ اربعین حسینی است. مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha