یک نماینده مجلس گفت: «عملکرد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بسیاری از حوزه‌های ذیربط با نقدها و سوالات جدی مواجه است.»

عملکرد ضعیف وزارت بهداشت در رسیدگی به مناطق محروم؛ «مردم راضی نیستند»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، کمال حسین‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث عدالت در توزیع منابعِ این حوزه را به طور کلی فراموش کرده است. مراکز برخوردار هر روز برخوردارتر می‌شوند و فاصله آنها با مراکز کم برخوردار هر روز بیشتر می شود.»

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس ادامه داد: «مسئولان این وزارت خانه نسبت به تذکرات و پیگیری‌های دلسوزان هم بی‌توجه هستند. سرانه‌های بهداشتی و درمانی در بسیاری از شهرستان‌های محروم و مرزی بسیار پایین است و برای بهبود این وضعیت نابسامان اقدامی نمی‌شود و درب بر همان پاشنه سابق می‌چرخد. مردم مخصوصا در شهرستان‌های محروم و مرزی برای پیگیری کوچک‌ترین مشکلات خود در حوزه بهداشت و درمان مجبور می‌شوند به شهرستان‌های دیگر یا مراکز استان یا تهران مراجعه کنند.»


حسین‌پور یادآور شد: «البته از حق نگذریم در بحث واکسیناسیون و مقابله با ویروس کرونا، وزارت بهداشت عملکرد مناسبی داشته و ما از این بابت از مسئولان آن وزارتخانه متشکریم اما نباید توجه به یک بخش ما را از رسیدگی به بخش‌های دیگر غافل کند. در بحث تجهیز و تأسیس مراکز درمانی و رسیدگی به مناطق محروم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نمره خوبی نمی‌گیرد. من نمی‌دانم آستانه تحریک اراده مسئولان وزارت بهداشت در حوزه فوق الذکر کجاست.»


این نماینده مجلس گفت: «مردم و بسیاری از نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی از این وضعیت ناراضی هستند و گلایه دارند. از وعده های متعددی که داده می‌شود و بر زمین می‌ماند و از بروکراسی‌های هزارتوی اداری که نمی‌گذارد کار قدمی به جلو برود. وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید به این وضعیت نامطلوب مخصوصا در شهرستان‌های محروم و مرزی رسیدگی کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha