یک نماینده در جلسه علنی مجلس به اقدامات اخیر وزیر بهداشت انتقاد کرد.

آقای وزیر شفاف بگویید اعضای کمیته علمی کرونا در کدام شرکت تولید واکسن رد پا دارند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، مهدی عسگری بیان کرد: «آقای عین‌اللهی، شما وقتی وزیر نبودید نامه‌ای را به همراه ٢۵٠٠ پزشک نوشته و به صراحت اعلام کردید واکسن‌هایی که به تازگی ساخته شده و وارد شده‌اند دارای عوارض جدی هستند و از استفاده از آنها پرهیز کنید. به ما توضیح بدهید وقتی وزیر شدید چرا به مفاد نامه خودتان عمل نکردید.»

وی ادامه داد: «آقای وزیر تعارض منافع کمیته علمی کرونا را به ملت گزارش کنید. شفاف بگویید که اعضای کمیته علمی کرونا در کدام یک از شرکت‌های تولید یا واردات واکسن یا دارو یا تجهیزات پزشکی مرتبط به کرونا رد پا داشته‌اند. ما چطور می‌توانیم به اعضایی که تعارض منافع دارند و کمیته علمی کرونا رو تشکیل می‌دهند اعتماد کنیم؟»

عسگری گفت: «بنا بر گزارش‌ها ویروس کووید از اول ۲۰ جهش داشته و خود سویه اومیکرون ۵۰ جهش داشته است، سوالم این است که واکسن‌هایی که برای سویه ووهان ساخته و استفاده شد، بعد از حدود ۷۰ جهش چه توجیه علمی و منطقی دارد که همین واکسن‌ها را برای مقابله با اومیکرون استفاده می‌کنیم و مردم را برای تزریق دز سوم و چهارم از همین واکسن توصیه می‌کنیم، اسناد علمی خودتان را منتشر کنید و به مردم گزارش دهید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha