یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش پراکنده در بخش‌هایی از کشور/ کاهش کیفیت هوا در غرب و جنوب غرب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده گشور گفت: طی پنج روز آینده برای بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاه رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تا روز جمعه در نواحی شمال‌ غرب هم انتظار افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را داریم، ادامه داد: شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، رشد ابر و بارش پراکنده را شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده در برخی نواحی از نوار شرقی و مرکز کشورمان، وزش باد شدید می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه دارد، افزود: طی ۲ روز آینده در مناطق مرزی در غرب و جنوب غرب ایران، پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

نقشینه با اشاره به اینکه تا روز یکشنبه شرق دریای عمان مواج است، اظهار کرد: امروز و روزهای شنبه و یکشنبه تنگه هرمز متلاطم می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و بیشینه دمای پایتخت به ۳۶ درجه می‌رسد و کمینه دما هم ۲۶ درجه می‌شود و طی روزهای آینده با روند تدریجی کاهش دما در تهران مواجه هستیم به این صورت که فردا بیشینه دما در تهران ۳۴ درجه پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha