صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که شرکت داروسازی انگلیسی، قراردادی را برای تولید انبوه اولین واکسن مالاریا در جهان امضا کرده است.

یونیسف: نجات میلیون‌ها کودک با اولین واکسن مالاریا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یونیسف همچنین اعلام کرد این اقدام به منظور محافظت از میلیون‌ها کودک که در معرض خطر ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری هستند، صورت می گیرد.

بر اساس گزارش ها، ۱۸ میلیون دز واکسن RTS,S طی سه سال آینده عرضه خواهد شد که به طور بالقوه سالانه جان هزاران کودک و نوجوان را نجات می دهد.

تأیید اولین واکسن مالاریا در جهان

کودکان زیر پنج سال هنوز جزو آسیب پذیرترین افراد در برابر مالاریا هستند به طوری که در سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به نیم میلیون دختر و پسر تنها در آفریقا بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

مالاریا توسط انگل ها ایجاد شده و از طریق پشه های "آنوفل" آلوده به آن به انسان منتقل می شود. اگرچه این بیماری قابل پیشگیری و درمان است اما در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

همچنین به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیش از ۳۰ کشور دارای مناطقی با قابلیت شیوع متوسط تا زیاد مالاریا هستند.

واکسن مالاریا RTS,S حاصل ۳۵ سال تحقیق و توسعه بوده و اولین واکسن موجود در برابر یک بیماری انگلی است که تولید انبوه آن توسط شرکت دارویی "گلاکسواسمیت‌کلاین" انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یونیسف انتظار دارد که تقاضا برای واکسن مالاریا در میان کشورهایی که این بیماری در آن‌ها شیوع دارد، بالا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha