نماینده مردم فردوس در مجلس گفت: وزارت بهداشت و درمان در موضوع افزایش سهمیه‌ها و رفع مشکلات حوزه سلامت به قانون تمکین کند که مجلس ناچار نباشد از اهرم استیضاح استفاده کند.

تذکر به وزیر بهداشت در موضوع کمبود پزشک متخصص/ ناچار شویم از اهرم استیضاح استفاده می‌کنیم

به گزارش سلامت نیوز مجید نصیرایی نماینده فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کمبود پزشک عمومی و متخصص در استان خراسان جنوبی گفت: تامین پزشک وظیفه وزارت بهداشت و درمان است و عامل این کمبودها نیز به سیاست‌های غلط حوزه بهداشت و درمان باز می‌گردد.

وی افزود: وزیر بهداشت این جرأت و شجاعت را نداشته که در راستای رفع این مشکل اقدام کندو از سوی برخی همچنان تحت فشار گذاشته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وجود تعارض منافع گفت: عده‌ای می‌خواهند بر اساس منافع خود سیاست‌گذاری کنند و نتیجه آن کمبود پزشک است و نمی‌گذارند که دانشجوی بیشتری جذب شود.

وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی مردم در حوزه بهداشت و درمان به لحاظ زیرساخت‌ها و کمبود پزشک و کادر درمان دچار مشکلاتی هستند. کمبود نیروی متخصص به ویژه در مناطق محروم به شدت احساس می‌شود. در این استان نه فقط پزشک متخصص بلکه پزشک عمومی نیز کافی نیست.

نماینده مردم فردوس در مجلس بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را ناشی از ضعف سیاست‌ها و رویکردهای کلی وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت انتظار می‌رود دولت جدید تا حدودی این مشکلات و سیاست‌ها را اصلاح و برطرف کند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات نیز در ضعف‌های مدیریتی ریشه دارد. در حوزه بهداشت و درمان و عدالت بهداشتی و نگاه تحولی وجود ندارد.

سیاست‌گذاری‌ها در حوزه بهداشت و درمان باید به سمتی حرکت کند که اولویت با بهداشت و پیشگیری باشد. رویکردهای کنونی درمان محور است.

نصیرایی در مورد پیگیری مجلس و نقش آن در بهبود مشکلات حوزه بهداشت و درمان گفت: نمایندگان با توجه به ارتباط مستقیم با مردم در جریان مشکلات آنها قراردارند و یکی از مطالبات مهم مردم رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان است. بنابراین مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم در این حوزه را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس بارها تذکر داده‌اند که وزارت بهداشت و درمان در جذب و پذیرش دانشجو و تعیین سهمیه‌ها متناسب با نیاز کشور در مناطق مختلف عمل کند.

نصیرایی با یادآوری تاکید رئیس جمهوری با افرایش سهمیه دانشجوی پزشکی گفت: وزارتخانه بهداشت و درمان تحت‌تاثیر افکار و رویکردهایی که به تعارض منافع تعبیر می‌شود در مقابل قانون مقاومت می‌کند و این مورد گلایه مجلس و نمایندگان است و با ابزارهای مختلف در کمیسیون تخصصی و در صحن با وزیر بهداشت و درمان در میان گذاشته می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت و درمان در موضوع افزایش سهمیه‌ها و رفع مشکلات حوزه سلامت به قانون تمکین کند که مجلس ناچار نباشد از اهرم استیضاح استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha