دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 343728

یک متخصص ویروس شناسی می گوید زیر شاخه امیکرون BA5 در کودکان بیشتر بوده و قابلیت سرایت بالایی داردشیوع علایم گوارشی زیر شاخه جدید امیکرون در کودکان بیشتر است.آذرخش آذران، متخصص ویروس شناسی پزشکی می‌گوید:«زیر شاخه امیکرون BA5 در کودکان بیشتر است و بسیار عفونی و با قابلیت سرایت بالاست و بیشتر سیستم تنفسی فوقانی و سیستم گوارشی  را  درگیر می‌کند.»

زیرشاخه امیکرون در کمین کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، شیوع علایم گوارشی واریانت امیکرون در کودکان بیشتر است که تهوع، استفراغ، اسهال و شکم درد را شامل می‌شود.علایم تنفسی امیکرون هم در برخی کودکان و نوزادان تا حدودی شدید است که علت آن باریک بودن مجاری تنفسی کودکان و به ویژه نوزادان است که بر اثر التهاب دچار گرفتگی می شود و ورود و خروج هوا را مختل می‌کند. بیشتر کودکان مبتلا به امیکرون علایمی همچون خروسک و گلودرد دارند.


خروسک حالتی از گرفتگی گلو و مجاری هوایی است که در آن به دلیل ملتهب شدن راه‌های هوایی صدای کودک خشن می شود و نفس کشیدن او با خس خس و صدای سوت همراه است.


مهم ترین علایم امیکرون در کودکان عبارت اند از:
آبریزش بینی
عطسه
تهوع، استفراغ، اسهال و شکم درد
درد عضلانی
خستگی و بی‌حوصلگی
خروسک مثل صدای خشن و سرفه‌های خشک
گرفتگی صدا و ملتهب شدن حنجره
در صورت بروز چنین علایمی کودک باید سریع‌تر توسط پزشک معاینه شود تا داروهای ضد التهابی و تقویتی برای او تجویز شود.
با توجه به افزایش شیوع و بستری ناشی از این زیر سویه در کودکان متخصصان توصیه می کنند خانواده ها برای تزریق واکسن به کودکان به ترتیب اولویت سنی به خانه های بهداشت و مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha