یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

 تداوم بارش‌ها در شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، البرز مرکزی و جنوب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز آینده برای بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، جنوب و شرق سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان و لرستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه روز چهارشنبه همین شرایط جوی را در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز شاهد هستیم، ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور پدیده غالب وزش باد شدید است که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی را به همراه دارد، افزود: طی ۳ روز آینده در مناطقی از غرب و جنوب غرب با پدیده غبار مواجه هستیم که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: در ۴ روز آینده شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج‌فارس مواج است و دریای خزر هم از امروز تا روز چهارشنبه این شرایط را تجربه می‌کند و روز جمعه دریای عمان و تنگه متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد در آن رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت به ۳۲ درجه و کمینه دما به ۲۳ درجه می‎رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha