سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 343787

شرکت داروسازی فایزر به دنبال دریافت مجوز از ایالات متحده برای توزیع واکسن یادآوری است که به منظور مقابله با سویه اُمیکرون سازگار شده است.

اقدام فایزر برای دریافت مجوز واکسن دو ظرفیتی اُمیکرون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دو شرکت داروسازی فایزر و بیو ان تک روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند: به دنبال آن هستند واکسن یادآور کووید-۱۹ را که برای هدف قرار دادن سویه اُمیکرون مجدد طراحی شده است، مورد تایید مقامات آمریکا قرار گیرد و پس از دریافت مجوز قانونی دُزهایی برای ارسال فوری در دسترس خواهد بود.

درخواست این دو شرکت دارویی از سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای تایید واکسن به اصطلاح دو ظرفیتی حاوی گونه‌های غالب ویروس BA.۴/BA.۵ همراه با سویه اصلی کروناویروس است. این واکسن برای افراد ۱۲ سال به بالا در نظر گرفته شده است.

"آلبرت بورلا" مدیر اجرایی فایزر در اطلاعیه‌ای گفت: با افزایش سرعت تولید، در موقعیتی هستیم که در صورت دریافت مجوز، فورا توزیع دُزهای یادآور واکسن دو ظرفیتی BA.۴/BA.۵ آغاز میشود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهایی از جمله انگلیس، ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای آغاز واکسیناسیون در فصل پاییز آماده می‌شوند تا از افراد در برابر افزایش‌ موارد ابتلا در آینده محافظت شود. انگلیس اولین کشوری بود که هفته گذشته واکسن دو ظرفیتی ساخت شرکت داروسازی مدرنا را تایید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha