سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 343807

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره گفت: ساعت ۲۲ و ۳۲ دقیقه یکشنبه ۳۰ مرداد وقوع یک آتش‌سوزی در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی سه طبقه، به مرکز ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه ۸ با تجهیزات مورد نیاز، به محل اعزام شدند.

 انفجار پاور بانک خانه را به آتش کشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، براساس اعلام کارشناسان آتش‌نشانی اعزامی به محل، این حادثه در زمانی که ساکنان در منزل نبودند و به دلیل بروز انفجار در پاوربانک در حال شارژ، رخ داده و منجر به آتش‌سوزی شده بود. قانع اضافه کرد: با توجه به واقع شدن محل حادثه هنگام حضور آتش‌نشانان، آتش در حال گسترش و دود زیادی فضای ساختمان را در بر گرفته بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت: آتش‌نشانان با حضور در محل بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان و ایمن‌سازی کامل، به دلیل نبودن ساکنان از طریق پنجره وارد منزل مسکونی شدند و با به‌کارگیری لوله‌های آبدهی عملیات مهار زبانه‌های سرکش آتش را آغاز کردند. در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان مسکونی آسیبی وارد نشد و آتش‌نشانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر ساختمان، مهار و کاملاً خاموش کردند. وی به شهروندان توصیه کرد که هیچ‌گاه گوشی موبایل و پاور بانک را در حالت شارژ در زمان نبودن در منزل یا محیط کار رها نکنند و قبل از شارژ کامل از برق کشیده و در زمان شارژ روی سطوح غیر قابل اشتعال و شیشه‌ای قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha