چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 343832

شاید تا کنون تعریف های متعددی از شهر تبریز شنیده باشید، اما تنها با سفر به این شهر می توانید آن را درک کنید.  هر مسافری که یک مرتبه سفر به این شهر را تجربه کرده باشد احساس می کند که با یک طناب نامرئی به این شهر متصل شده است و تمایل دارد دوباره قدم زدن در بازارهای آن را تجربه کند. در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی تبریز و روش های سفر به آن را توضیح داده و شما را با خود به یک سفر هزار کلمه ای ببریم.

جاهای دیدنی تبریز را بشناسید!

چگونه به تبریز سفر کنیم؟

برای سفر به تبریز می توانید از وسیله های مختلفی مانند قطار، هواپیما، اتوبوس و یا خودروی شخصی استفاده کنید. ترجیحا در زمان خرید بلیط هواپیما یا قطار، از بلیط های رفت و برگشت استفاده نمایید. بلیط هواپیما از تبریز به شهرهای دیگر معمولا قیمت مناسبی دارد اما اگر زمان برگشت شما در ایام شهادت و مناسبت های مذهبی قرار گیرد باید هزینه بیشتری را بپردازید. به طور مثال اگر از مشهد به تبریز سفر می کنید می توانید از بلیط مشهد تبریز رفت و برگشت استفاده نمایید تا نیاز نباشد برای خرید بلیط هواپیما تبریز به مشهد هزینه بیشتری پرداخت کنید. خرید بلیط هواپیما تبریز به مشهد در ایام مذهبی و شهادت امام رضا توصیه نمی شود چراکه قیمت های بسیار بالاتری نسبت به روزهای عادی پیدا خواهید کرد.

دیدنی های تاریخی تبریز

یکی از مکان های پرطرفدار در جاهای دیدنی تبریز بخش تاریخی آن است که افراد بسیاری برای دیدن این مجموعه به تبریز سفر می کنند. در ادامه این جاذبه های تاریخی تبریز را برای شما معرفی خواهیم کرد.

ارگ تبریز یکی از جاهای دیدنی تبریز

ارگ تبریز که امروزه از آن بنای بزرگ تنها چند دیوار شبستان باقی مانده است، در گذشته قرار بود تبدیل به یک مسجد بزرگ شود و به دلیل اینکه سقف آن در هنگام ساخت مسجد باعث مرگ علی شاه شد، ساخت آن متوقف شد و آن را نیمه کاره رها کردند.در زمان جنگی که بین ایران و روسیه بود از این مسجد در سال 1804 تا 1824 به عنوان یک سنگر و دیوار نظامی استفاده کردند. می توانید به عنوان جاهای دیدنی تبریز این مکان رو مورد بازدید خود قرار دهید.

آدرس: تبریز، ضلع جنوبی تقاطع امام خمینی و خیابان فردوسی، نزدیکی محدوده میدان ساعت

جاهای دیدنی تبریز را بشناسید!

مسجد جامع تبریز، یکی از جاهای دیدنی تبریز

مسجد جامع تبریز را به نام های مسجد جمعه و جامع کبیری نیز می شناسند. این مسجد در سال 1310 به عنوان یکی از کهن ترین و قدیمی ترین بناهای این شهر به عنوان یکی از آثارهای ملی آن قرار گرفت. طبق نحوه قرارگیری مسجد تبریز می توانید در انتهای اینکه بازار بزرگ را پیاده روی کردید در بخش جنوبی مدرسه طالبیه روبروی مسجد جامع تبریز قرار می گیرید و کاملا قابل مشاهده است. متاسفانه این بنا نیز مانند اکثر بناهای تبریز طی زلزله آسیب زیادی دیدند اما در آن زمان فردی به نام حسینقلی خان در زمان پادشاهی قاجار این مسجد کهن را بازسازی کرد.

همچنین برای اینکه در سفر خود در هزینه های به وجود آمده نیز صرفه جویی کنید می توانید در مسیر برگشت از بلیط هواپیما تبریز به مشهد چارتر نیز استفاده کنید.شما می توانید با خرید بلیط هواپیما از رسپینا از مزایای بسیار زیادی در سفر خود نیز برخوردار شوید و با تضمین قیمتی که این شرکت ارائه می دهد دیگر هیچ نگرانی ای از قیمتی که می پردازید نخواهید داشت.

آدرس: تبریز،بازار،میدان نماز، راسته کوچه

مقبره الشعرا (قبرستان سرخاب)

مقبره الشعرا یکی از جاهای دیدنی تبریز است که حدود 400 تن از افراد صاحب نام و به خصوص شاعر در آن آرمیده اند. مقبره شاعران به نامی همچون محمد حسین شهریار و حکیم اسدی طوسی در این مقبره الشعرا قرار دارد. خالی از لطف نیست که بدانید سرخاب نام یک محله در تبریز است و به دلیل اینکه این مقبره در این محل قرار دارد به آن قبرستان سرخاب نیز می گویند. می توانید در سفر خود از این مقبره زیبا نیز دیدن فرمایید.

آدرس: تبریز- خیابان ثقه الاسلام- مقبره الشعرا

روستای کندوان یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تبریز

علت اصلی نام گذاری این روستا و همچنین شهرت آن در خانه ها و بناهای شبیه به کندو عسل است که در آن قرار دارد. فاصله این روستا از شهر تبریز 48 کیلومتر است اما به شدت ارزش دیدن دارد و پیشنهاد می کنیم برای چند ساعتی وقت خود را در آنجا بگذرانید. این روستا یک روستای 7000 ساله است و به عنوان آثار ملی ایران نیز ثبت گردیده است و خیلی از افراد این روستا را به دلیل شباهت ظاهری، آن را به روستایی در کاپادوکیه ترکیه شبیه می دانند.

شرکت خدمات مسافرتی رسپینا برای بلیط های پرتقاضای خود مانند بلیط هواپیما تبریز مشهد و یا بلیط هواپیما تبریز تهران ، سرویس هایی همچون "خبرم کن" و "چند بخرم" را پیشنهاد می دهد تا مسافرین بتوانند قیمت های پایین تری را برای بلیط های خود پیدا کنند. بلیط هواپیما تبریز تهران رسپینا یکی از پیشنهاداتی است که می توانید خریداری کنید و با بهترین قیمت و کمترین هزینه روکشی نسبت به دیگر شرکت های هواپیما سفر خود را انجام دهید.

آدرس: شهرستان اسکو، 22 کیلومتری جاده شهرستان اسکو به کندوان

جاهای دیدنی تبریز و بازار بزرگ تبریز

اولین و بزرگترین جاذبه شهر تبریز که یکی از جاهای دیدنی تبریز از لحاظ تاریخی است، بازار بزرگ آن است که شما را از داخل شهر وارد دوره ی صفوی خواهد کرد. زیبایی گنبد های آجری و طاق های سر به فلک کشیده در بازار شما را جادو می کند و تا ساعت ها بدون اینکه متوجه شوید در یک بازار با 1 کیلومتر مربع مساحت، خود را در حال پیاده روی می بینید.

آدرس: اگر می خواهید از ابتدای بازار پیاده روی را شروع کنید باید از خیابان امام خمینی وارد شوید ولی بازار ورودی های زیادی داشته و می توانید از خیابان های دارایی و جمهوری وارد بازار شوید.

جاهای دیدنی تبریز را بشناسید!

دیدنی های تفریحی تبریز

یکی دیگر از جاذبه های تبریز برای افرادی که مهاجرت می کنند می تواند دیدنی های تفریحی این شهر زیبا باشد. شما را در این بخش مقاله با دو تا از جاذبه های تفریحی شهر تبریز آشنا می کنیم:

کویر قوم تپه تبریز یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز

با اینکه تبریز در منطقه ای کوهستانی قرار دارد، یکی از زیباترین کویرهای کشور را در دل خود جای داده است. کویر قوم تپه نسبت به دیگر قسمت های تبریز دارای یک بافت طبیعی متفاوت بوده و به دلیل وزش بادهای شدید و تجمع گرد و غبار، این منطقه تبدیل به تپه های شنی شده است و یک کویر بسیار زیبا را می توانید با سفر به تبریز در کنار تفریحات دیگر خود تجربه کنید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، در 30 کیلومتری شمال غرب تبریز ، منطقه صوفیان، روستای قوم تپه

پارک ملی کنتال تبریز

یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز که برای سفر به شما پیشنهاد می کنیم پارک ملی کنتال می باشد. حیات وحش این پارک بسیار متنوع است و یکی از مناطق بسیار مهم حفاظت شده حیات وحش کشور ایران می باشد. برخی برای اینکه بتوانند در این منطقه کوهنوردی کنند و برخی نیز برای طبیعت بسیار بکر آن به آنجا سفر می کنند.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، شهرستان جلفا، بخش سیه رود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha