نتایج یک بررسی بین المللی بزرگ نشان می دهد که به نظر می رسد ورزش منظم خطر ابتلا به کووید۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ورزش منظم می تواند به محافظت در برابر کووید شدید کمک کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، این مطالعه همچنین نشان داد که در صورت ابتلا به کووید، ورزش معمولی متوسط یا شدید به طور چشمگیری احتمال ابتلا به بیماری حاد، بستری شدن در بیمارستان و یا مرگ را کاهش می‌دهد.

به گزارش مدیسن نت،«آنتونیو گارسیا-هرموزو»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه ناوارا اسپانیا، گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فعالیت بدنی منظم ممکن است منجر به پاسخ ایمنی مؤثرتر شود، و ایمنی محافظتی تقویت‌شده ای در برابر عفونت‌ها ایجاد کند که می‌تواند رابطه بین سازگاری ورزش با عفونت کووید ۱۹ را توضیح دهد.»

ارتباط آشکار بین فعالیت منظم و کاهش خطر ابتلا به کووید به دنبال بررسی عمیق یافته‌های ۱۶ مطالعه انجام شده در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ بدست آمد. در مجموع، بیش از ۱.۸ میلیون مرد و زن با میانگین سنی ۵۳ سال که عمدتاً در بریتانیا، کانادا، کره جنوبی، ایران، اسپانیا، برزیل، فلسطین، آفریقای جنوبی و سوئد بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان مشاهده کردند شرکت‌کنندگانی که گزارش دادند به طور معمول فعال و پرتحرک هستند به طور متوسط ۱۱ درصد کمتر از شرکت‌کنندگان غیرفعال با احتمال ابتلا به کووید ۱۹ روبرو بودند.

و در میان افرادی که بیمار شدند، فعالیت بدنی منظم با کاهش ۳۶ درصدی ریسک بستری شدن در بیمارستان مرتبط بود. ورزش منظم همچنین با ۳۴ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری شدید و ۴۳ درصد کاهش خطر مرگ همراه بود.

در مورد اینکه چه میزان ورزش، بیشترین فایده را به همراه داشت، محققان دریافتند که تقریباً ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته یا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه ورزش شدید، گسترده ترین محافظت را در برابر ویروس ارائه می دهد.

محققان خاطرنشان کردند که ورزش احتمالاً به دلایل مختلفی مفید است. آنها به تاثیر ورزش در کاهش التهاب و استرس و در عین حال تقویت سلامت قلب و ایمنی اشاره کردند. علاوه بر این، فعالیت های ورزشی منظم می تواند عوامل خطر شناخته شده ابتلا به کووید ۱۹، مانند چاقی یا فشار خون بالا را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha