سخنگو و معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام تاسیس 4 آموزشکده محیط زیست در کشور از آموزش 300 محیط‌بان جدیدالاستخدام خبر داد.

تاسیس 4 آموزشکده جدید محیط‌زیست در کشور؛ آموزش‌ محیط‌بانان از سر گرفته شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا نورالله مرادی درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی به محیط‌بانان اظهار کرد: «تا قبل از شیوع کرونا هیچ محیط‌بانی که آموزش ندیده باشد، نداشتیم اما با شیوع کرونا دوره‌های آموزشی تعطیل شد. اکنون تمامی محیط‌بانانی که تحت آموزش قرار دارند، محیط‌بانانی هستند که در این فاصله استخدام شده‌اند و به‌دلیل بیماری کرونا، فرصت برگزاری دوره‌های آموزشی نبوده است.»

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: «در دوره اول آموزش بعد از کرونا، حدود 300 محیط‌بان که حداکثر سه سال از زمان استخدام آنها گذشته بود، ثبت‌نام شدند. این محیط‌بانان در 5 گروه تقسیم‌بندی شدند که این دوره با حضور 80 محیط‌بان برگزار شد.»

وی درخصوص محتوای ارائه شده به محیط‌بانان در دوره‌های آموزشی نیز گفت: «در این دوره‌ بحث‌های میدانی و تئوریک در کنار هم دیده شد. حدود 23 استاد نیز برای ارائه محتوا دعوت شدند. آموزش‌ها به دسته آموزش‌های میدانی، آموزش‌های انتظامی و قضایی و آموزش‌های محیط زیستی دسته‌بندی شد.»

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه دوره‌های آموزشی 15 روزه است، اضافه کرد: «موضوعات امداد و نجات، اطفای حریق، تیراندازی، دفاع شخصی، آشنایی با حیات وحش، آشنایی با بیماری‌های حیات وحش و آموزش‌های محیط زیست ایران در قالب محتوای آموزشی ارائه شد که همه اساتید نیز از اساتید به نام محیط‌زیست بودند.»

به گفته مرادی، ادامه دوره‌های آموزشی به محیط‌بانان در فصل پاییز برگزار خواهد شد و این دوره‌ها علاوه بر دوره‌هایی است که محیط‌بانان در استان‌ها می‌گذرانند.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به احیای دانشکده محیط زیست خاطرنشان کرد: «علاوه بر آموزشکده کرج، چهار آموزشکده منطقه‌ای نیز در استان‌های فارس، خوزستان، لرستان و مازندران تاسیس شده است که در مجموع 5 مرکز می‌شود و ثروت بزرگی برای محیط‌بانان کشور است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha