شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 343880

امروزه اعتیاد به اخبار رایج است و می‌تواند به سلامت روان شما آسیب برساند.

شما هم به پیگیری اخبار معتادید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه بسیاری از مردم به این اخبار وابسته شدند.

از همه‌گیری کووید-۱۹ و گسترش آبله میمون‌ها گرفته تا حمله روسیه به اوکراین، تیراندازی در مدارس و آتش‌سوزی‌های ویرانگر و تمام اخبار.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، بیش از ۱۶ درصد مردم، تماشای اخبار به طور جدی برایشان مشکل ساز شده و با مجموعه‌ای از مشکلات سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند.

برایان مک لافلین، نویسنده این مطالعه، استادیار تبلیغات در کالج دانشگاه فناوری تگزاس، گفت: «برای افرادی که دائماً به اخبار فکر می‌کنند و اخبار را بررسی می‌کنند، پیگیری اخبار می‌تواتد تأثیر منفی بیشتر از آنچه تصور می‌کنند بر سلامتی شان بگذارد.

افرادی که سطح بالایی از تماشای اخبار مشکل ساز را گزارش می‌کنند، در دوره‌های طولانی استرس زیادی را تجربه می‌کنند.

مک لافلین گفت: اگر این اتفاق منجر به سطوح بالای التهاب شود، ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت جسمانی فرد داشته باشد. متاسفانه در سال‌های اخیر اخبار ناراحت کننده اوج بیشتری گرفته است.

او گفت:کووید قطعاً عامل بزرگی بوده است، همچنین تمام درگیری‌های سیاسی و تفرقه انگیز به این اخبار دامن زده
مردم بیشتر جذب اخبار نگران کننده میشوند.

برای مطالعه جدید، تیم مک لافلین ۱۱۰۰ نفر را در ایالت‌های آمریکا مورد بررسی قرار داد.
از مردم پرسیده شد که آیا با جملاتی مانند "من آنقدر در اخبار غرق می‌شوم که دنیای اطرافم را فراموش می‌کنم"، "ذهن من اغلب درگیر پیگیری در مورد اخبار است" و "من اغلب در مدرسه یا محل کار به دلیل خواندن یا تماشای اخبار متوجه پیرامونم نیستم" موافق هستند یا خیر؟

همچنین از مردم پرسیده شد که آیا استرس و اضطراب و همچنین خستگی، درد، تمرکز ضعیف و مسائل اجرایی را تجربه کرده‌اند یا خیر و چند بار چنین تجربه‌ای داشتند.

این نظرسنجی نشان داد، افرادی که پبگیری اخبار به طور مشکل‌زا را گزارش می‌کردند، نسبت به افرادی که کمتر روی اخبار وقت می‌گذارند، بیشتر با علائم روحی و جسمی مواجه بودند.

۶۱ درصد از افرادی که در سطح بالایی تماشای اخبار را به شکل مشکل‌ساز پیگیری داشتند و ۶ درصد از افراد دیگر، گزارش کردند که از بیماری رنج می‌برند.

مک لافلین گفت: مطلع ماندن از رویدادهای جاری فوایدی دارد، اما اگر پیگیری اخبار باعث اجبار درونی شود، میزانش را کاهش دهید و به احساسات خود توجه کنید.

این یافته‌ها همان چیزی است که آماندا اسپری، روانشناس بالینی اخیراً در تحقیقات به آن‌ها رسیده است.

اسپری که یافته‌های این مطالعه را بررسی کرد، گفت: «مصرف اخبار مشکل‌زا می‌تواند به میزان قابل توجهی به احساس افسردگی و اضطراب کمک کند، که به نوبه خود می‌تواند اثرات مضری بر سلامت جسمانی ما داشته باشد.»

او گفت: اگر کسی متوجه شود که بیشتر احساس افسردگی و اضطراب می‌کند، در دور نگه داشتن خود از اخبار برای مدت طولانی مشکل دارد، یا باعث می‌شود کمتر درگیر سایر زمینه‌های زندگی خود باشد، باید میزان اخبار خود را بررسی کند.
اسپری پیشنهاد کرد، بررسی این امر را با نوشتن زمان صرف شده برای تماشای اخبار شروع کند.

پس از نظارت بر استفاده از میزان پیگیری اخبار، برای به دست آوردن یک ایده روشن از میزان استفاده فعلیشان می‌توان تشخیص داد که میزان مناسب برای استفاده مناسب چقدر است.

آمی باکسی، روانپزشک در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک، گفت: اگر تماشای اخبار ناراحت کننده یا آسیب‌زا - باعث آزردگی خاطر در کسی می‌شود، بهتر است دریافت اخبار را کاهش داده و به ذهنش استراحت دهد.
باکسی تاکید کرد، قرار گرفتن مکرر یا مداوم در معرض اخبار مشکل‌ساز ممکن است به‌ویژه برای افرادی که مشکلات ذهنی یا جسمی زمینه‌ای دارند، خطرناک باشد.

این شیوه از پیگیری اخبار می‌تواند علائم PTSD (اختلال استرس پس از سانحه) را ایجاد کند یا بیماران را برای مدت طولانی در حالت اضطراب بالا نگه دارد و همچنین می‌تواند به دلیل استرس‌های وارده مصرف مواد مخدر را در پیگیران افراطی اخبار افزایش دهد.

این یافته‌ها در مجله Health Communication
به چاپ رسیده است.

منبع: سایت هلث دی منتشره از دانشگاه فناوری تگزاس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha