جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 344169

دیابت یک بیماری پیچیده است که به انواع مختلف تقسیم می شود: دیابت نوع 1 و دیابت نوع دو. هر دو مربوط به هورمون انسولین هستند که در پانکراس ساخته می شود و مسئول کمک به بدن ما برای استفاده از گلوکز (قند) برای انرژی و تنظیم سطح قند خون است.

چه سبزیجاتی برای مبتلایان به انواع دیابت مفید است؟

به گزارش سلامت نیوز، محیانیوز نوشت: اما برای مبتلایان به دیابت چه سبزیجاتی مفید است، کدام سبزیجات باید محدود شوند و راه هایی که می توانید به راحتی سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، چیست.

همچنین با دو متخصص پزشکی توصیه‌های خود را برای یک رژیم غذایی موفق دیابت ارائه و توضیح داده‌اند که چرا رژیم غذایی برای مدیریت این بیماری حیاتی است.

متخصصان افراد مبتلا به دیابت را تشویق می کنند تا یک رژیم غذایی عمدتاا گیاهی را در نظر بگیرند. دکتر طارق محمود می گوید: در حالی که شروع یک رژیم گیاهخواری یک درمان مستقیم برای دیابت نیست، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد و می تواند برای دیابتی ها مفید باشد.

به گزارش لایو ساینس؛ رژیم غذایی در مدیریت دیابت بسیار مهم است زیرا میزان کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید بیشترین تاثیر را بر سطح گلوکز خون شما دارد.

نمی توان نادیده گرفت که برای فردی که مبتلا به دیابت است چقدر مهم است که خود را در مورد خطرات خوردن برخی غذاها، به ویژه آنهایی که حاوی شکر مصنوعی هستند، آگاه کند.

مروری در مجله Nutrition نشان داد که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند از افراد مبتلا به دیابت حمایت کند، زیرا یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به طور قابل اعتمادی سطوح بالای گلوکز خون را کاهش می دهد و نشان داده شده است که نیاز به دارو را کاهش می دهد یا از بین می برد.

یک قانون آسان برای به خاطر سپردن این است که سبزیجاتی که روی سطح زمین رشد می کنند معمولاً کربوهیدرات کمی دارند و آنهایی که در زیر زمین رشد می کنند کربوهیدرات بالایی دارند.

استثنائاتی مانند کدو حلوایی وجود دارد که روی زمین رشد می کند اما کربوهیدرات بسیار بالایی دارد. کدوهای تابستانی کربوهیدرات کمتری دارند و جایگزین بهتری برای بیماران دیابتی هستند.

دکتر دبورا لی می گوید بهترین سبزیجات برای دیابتی ها شامل: سبزی های سبز برگ مانند کلم، بروکلی، کاهو، کلم بروسل، اسفناج، کیل، مارچوبه، لوبیا سبز، بادمجان، فلفل، کرفس، قارچ، حبوبات، مانند نخود، عدس و لوبیا، گوجه فرنگی، پیاز و خیار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha