قهوه یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است و افراد علاقه‌مند به این نوشیدنی، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه را در برنامه‌های روزانه خود دارند. استفاده مکرر از قهوه فواید بسیار زیادی دارد و به همین واسطه محبوبیت آن دو چندان شده است. در این بین یک سوال مهم وجود دارد که قهوه چه تاثیری در متابولیسم بدن دارد و آیا مصرف منظم آن موجب کاهش وزن خواهد شد؟ این پرسشی است که افراد قهوه دوست و همچنین کسانی که میل چندانی به این نوشیدنی ندارد، به دنبال پاسخ آن هستند. به همین واسطه تصمیم گرفتیم با انجام تحقیقات و مطالعات پژوهش‌های مختلف به این پرسش مهم پاسخ دهیم. در ادامه این مطلب به سوال «آیا قهوه باعث لاغری خواهد شد؟» پاسخ خواهیم داد.

آیا واقعا قهوه تاثیر شگفت انگیزی در لاغری دارد؟

آیا قهوه باعث کاهش وزن می شود؟

مواد تشکیل دهنده قهوه را محرک‌هایی تشکیل می‌دهند، که تاثیر بسیار زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارند. برای فهم بهتر این مطلب بهتر است به تعریف متابولیسم بپردازیم؛ متابولیسم در تعریف ساده یعنی «سوخت و ساز بدن». در واقع مجموعه فرایندهای شیمیایی که در بدن انجام می‌شود، تا بدن به صورت طبیعی کار کند شامل متابولیسم می‌شوند. در نتیجه هر ماده‌ای که موجب افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) شود، منجر به کاهش وزن خواهد شد. محرک‌های موجود در قهوه که موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند عبارتند از اسید کلروژنیک، تئوبرومین، تئوفیلین و از همه مهم‌تر کافئین. کافئین اصلی‌ترین محرک موجود در قهوه است و نقش بسیار مهمی در سوخت و ساز و چربی سوز بدن دارد. مواد و ترکیبات موجود قهوه قابلیت شکستن پیوندهای سلول‌های چربی را دارد. این فرایند منجربه افزایش آدرنالین بدن و در پی آن گردش اسیدهای چرب به داخل خون می‌شود. صورت گرفتن مکرر و منظم این فرایند موجب سوخت و ساز بیشتر بدن و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد.

دیگر تاثیر قهوه موقع انجام حرکات فیزیکی و ورزش نمایان می‌شود. نتیجه آزمایشات و تحقیقات محققان به این شرح است که «افرادی که قبل از ورزش کردن مقداری کافئین (از طریق قهوه) وارد بدن‌شان شود، چربی بیشتری را خواهد سوزاند». تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین در حالت استراحت (RMR) نرخ سوخت و ساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش می‌دهد. با مصرف بیشتر قهوه، این عدد نیز افزایش می‌یابد. (نحوه عملکرد کافئین در بدن: این ماده موجب انسداد آدنوزین (یک انتقال دهنده عصبی مهارکننده است) می شود. با مسدود کردن این انتقال دهنده عصبی، کافئین دوپامین و نور اپی نفرین بدن را افزایش می دهد). توجه داشته باشید که تاثیر قهوه در بدن افراد مختلف، متفاوت است و همچنین بیشترین تاثیر آن در کوتاه‌مدت اتفاق می‌افتد. با این اوصاف می‌توان پی برد که قهوه در لاغری موثر است.

coffee

بهترین قهوه برای لاغری چیست؟

همانطور که اشاره شد، قهوه می‌تواند در کاهش وزن تاثیرگذار باشد؛ اما صرفا با مصرف قهوه نمی‌توان وزن بسیار زیادی را به‌صورت پیوسته کاهش داد. ولی برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است بهترین قهوه را به بهترین روش استفاده کرد. «کنترل میزان مصرف روزانه قهوه» دیگر نکته بسیار مهمی است که باید در استفاده از این قهوه برای لاغری رعایت کرد؛ زیرا استفاده بیش از اندازه قهوه منجربه بی‌خوابی و همچنین افزایش سطح استرس خواهد شد. نوع قهوای که برای کاهش وزن و لاغری استفاده می‌شود، نیز بسیار حائز اهمیت است. قهوه اسپرسو پیشنهاد بسیار مناسبی جهت انجام برنامه کاهش وزن محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این نوشیدنی محبوب که یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تهیه قهوه نیز به شمار می‌آید، «کالری بسیار پایین» است. برای اجرای برنامه کاهش وزن با قهوه، بهتر است این نوشیدنی را در منزل تهیه و مصرف کنید. با خرید اسپرسو ساز خانگی می‌توانید به راحتی در هر زمان به تهیه قهوه به روش اسپرسو بپردازید. استفاده از اسپرسو ساز خانگی (به‌واسطه اینکه هر لحظه به آن دسترسی دارید)، این امکان را فراهم می‌کند، که برنامه نوشیدن قهوه خود را شخصی‌سازی کنید و از طرفی می‌توانید با ترکیب در مواد مختلف آن را میل کنید. اما یک اسپرسو ساز خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ و در خرید اسپرسو ساز باید چه فاکتورهایی را در نظر گرفت؟

Coffee Maker

‌راهنمای خرید اسپرسو ساز خانگی

اکنون که به تاثیر قهوه بر کاهش وزن و لاغری پی بردید، وقت خرید یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی است؛ در انتخاب و خرید اسپرسو ساز خانگی باید به چند فاکتور مهم از جمله توان مصرفی، فشار بخار و قابلیت‌ها و امکانات آن توجه کرد. اما قبل از آن بهتر است، نوع اسپرسو ساز انتخاب شود. به‌طور کلی ۲ نوع اسپرسو ساز خانگی وجود دارد؛ اسپرسو ساز خانگی اتوماتیک و اسپرسو ساز خانگی غیر اتوماتیک. اگر دوست دارید از دانه قهوه برای تهیه اسپرسو استفاده کنید، بهترین گزینه پیش روی شما «اسپرسو ساز تمام اتوماتیک» است. این نوع اسپرسو سازها از قابلیت آسیاب کردن قهوه بهره می‌برند. از طرفی مجهز به مخزن شیر جهت تهیه اتوماتیک (و اصولی) کاپوچینو و کافه لاته نیز هستند. این نوع اسپرسو ساز خانگی بالاترین سطح کیفیت را ارائه می‌دهند؛ اما به دلیل قیمت نسبتا بالایی که دارند، افراد کمتر سراغ آنها می‌روند. از طرفی اسپرسو سازهای غیر اتوماتیک نیز قابلیت تهیه سریع و آسان قهوه را دارند و همچنین برخی از آنها از مخزن شیر نیز بهره می‌برند. در ادامه چند مورد از بهترین اسپرسو سازهای اتوماتیک و معمولی را معرفی خواهیم کرد.

  • اسپرسو ساز دلونگی EC850M
  • اسپرسو ساز دلونگی EC685
  • اسپرسو ساز دلونگی EC235
  • اسپرسو ساز فیلیپس EP2220
  • اسپرسو ساز بوش TIS65429RW
  • اسپرسو ساز دلونگی EC9665.M

برای خرید این محصولات و سایر اسپرسو سازهای برندهای معتبر از جمله دلونگی، مباشی، نوا، زیگما، بوش و فیلیپس می‌توانید از طریق بوهیر قشم اقدام کنید. این فروشگاه اینترنتی علاوه‌بر قیمت‌گذاری مناسب و ارزان، هر یک از محصولات را به صورت جامع و کامل بررسی و نقدوبررسی خواهد کرد و همچنین قابلیت مقایسه اسپرسو سازهای برندهای مختلف را در اختیارتان قرار خواهد داد، تا گزینه انتخابی شما، بهترین و مناسب‌ترین باشد. این فروشگاه اینترنتی علاوه‌بر اسپرسو ساز، سایر لوازم خانگی از جمله جاروبرقی، تلویزیون، ماشین لباسشویی، لوازم پخت و پز مختلف، ماشین ظرفشویی و اتو بخار را نیز می‌فروشد و برای خرید لوازم خانگی از قشم لازم به خرید حضوری ندارید و فقط کافیست کلمه «بوهیر»‌ را سرچ کرده و محصول مورد نظر را وارد سبد خرید کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha