شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 344219

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: یکی از وظایف سازمان نظام پزشکی ارتقای سطح علمی پزشکان است و اعتماد مردم به پزشکان بزرگترین سرمایه برای ما محسوب می شود.

ابتلای یک سوم از مردم به عارضه کبد چرب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،رئیس زاده گفت: با ارتقای کیفیت، اعتماد مردم به پزشکان بیشتر خواهد شد. زیر بنای حفظ این اعتماد آموزش خواهد بود و اگر علم پزشکان به روز باشد، سبب ارتقای بیشتر کیفیت خواهد شد.

موید علویان، رئیس سازمان نظام پزشکی تهران در نشست خبری اولین همایش جامع کبد و گوارش گفت: در این کنگره کارشناسان بیمه نیز شرکت دارند تا در خصوص هزینه های درمان بیماری و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه ها به بحث و تبادل نظر پرداخته شود.

به گفته او در این کنگره ها به موضوع تعرفه ها و بحث اخلاق پزشکی پرداخته می شود و امتیاز بازآموزی شرکت در این همایش ۲۰ امتیاز خواهد بود.

او افزود: یکی از اهداف ما آموزش جامعه در زمینه بیماری های مختلف است که در کنار همایش جامع کبد و گوارش منتشر خواهد شد. برای تسریع در قوانین باید کارهای مشترکی در این خصوص با وزارت بهداشت و به خصوص معاونت آموزش انجام شود.

طبائیان، معاون آموزشی نظام پزشکی نیز گفت: با توجه به مشکلات شایع گوارشی در سطح جامعه سوالات زیادی در بین مردم وجود دارد. این کنگره با هدف اطلاع رسانی در خصوص نوآوری و درمان های جدید بیماری گوارش و کبد است.

او افزود: در این کنگره بیش از ۵۰۰ نفر شرکت کرده اند. هدف از اجرای این کنگره آموزش راه حل های درمانی برای بیماری های گوارش و کبد است.

جمالی گفت: خطاها در هنگام عمل و اجرا وجود دارند. مسئله مهم این است که با شناسایی قصور، پزشک در سریع ترین اقدام، کارهای درمانی را برای رفع قصور انجام دهد.

او گفت: شایع ترین مشکل کبد از نوع کبد چرب غیر الکلی است که چاقی در این خصوص به عنوان ریز فاکتور خطر محسوب می شود. این بیماری قابل پیشگیری است و سبب بروز درگیری اعضای مختلف مانند قلب، مغز و کلیه در بیماران می شود.

او افزود: بیش از یک سوم از مردم چربی کبد دارند و چاقی عامل مهمی در این خصوص است. این بیماری در اطفال دارای اضافه وزن نیز دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha