طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده سالانه حدود ۸۰۵۰۰۰ نفر دچار حمله قلبی می‌شوند که هر ۴۰ ثانیه یک مورد آن رخ می‌دهد. این سازمان بیان می‌کند که از هر پنج نفر یک نفر نمی‌داند که دچار حمله قلبی شده است.

علایمی که نشان می‌دهد دچار حمله قلبی شده‌اید و احتمالا نمی‌دانید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو از اینسایدر،شایع‌ترین علامت حمله قلبی برای مردان و زنان درد قفسه سینه است. با این وجود، یک گزارش تازه نشان می‌دهد که زنان بیش‌تر احتمال دارد علائم اضافی را تجربه کنند.

این موارد شامل حالت تهوع، سوء هاضمه، تنگی نفس و تپش قلب است. در گزارش انجمن قلب آمریکا علائم شایع و کم‌تر شناخته شده حمله قلبی از جمله مواردی که بیش‌تر زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند برجسته شده است.

نتیجه این بررسی که در نشریه Circulation منتشر شده است به تشریح آخرین دانش در مورد علائم بیماری‌های قلبی عروقی از جمله سکته مغزی و نارسایی قلبی می‌پردازد. حمله قلبی زمانی است که جریان خون به قلب به طور ناگهانی مسدود می‌شود معمولاً توسط یک لخته خون و می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده سالانه حدود ۸۰۵۰۰۰ نفر دچار حمله قلبی می‌شوند که هر ۴۰ ثانیه یک مورد آن رخ می‌دهد. این سازمان بیان می‌کند که از هر پنج نفر یک نفر نمی‌داند که دچار حمله قلبی شده است. با این وجود، دانستن علائم می‌تواند به افراد کمک کند تا سریع‌تر درمان شوند.


درد قفسه سینه شایع‌ترین علامت حمله قلبی است

بر اساس بررسی درد قفسه سینه شایع‌ترین و قابل تشخیص‌ترین علامت حمله قلبی است و اغلب به صورت فشار یا ناراحتی در پشت یا زیر جناغ سینه (استخوان سینه) احساس می‌شود و ممکن است در فک، شانه، بازو یا قسمت بالای کمر بازتاب یابد. سایر علائم همزمان شامل تنگی نفس، خستگی، تعریق غیر معمول، حالت تهوع و احساس سبکی سر است.


برخی افراد در هنگام حمله قلبی دچار دردهای عضلانی می‌شوند

اگرچه درد قفسه سینه «شایع‌ترین علامت» است، اما برخی از افراد درد دیگری را تجربه می‌کنند. علائم کم‌تر شایع حمله قلبی شامل دردهای عضلانی اطراف پشت و شانه ها، سوء هاضمه یا سوزش سر دل، غش کردن و گیجی است. بر اساس بررسی هفت مطالعه ذکر شده در این گزارش در مورد مراحل اولیه سندرم حاد کرونری که گروهی از شرایطی است که حملات قلبی تحت آن قرار می‌گیرند علائم اولیه هم چنین شامل اختلال در خواب، سردرد، اضطراب و مشکلات گوارشی است.


زنان بیشتر از درد قفسه سینه علائم دیگری مانند حالت تهوع را تجربه می‌کنند

تفاوت‌هایی در نحوه تجربه حملات قلبی در مردان و زنان وجود دارد. از لحاظ تاریخی، اعتقاد بر این بود که زنان هنگام حمله قلبی درد قفسه سینه را تجربه نمی‌کنند، اما اکنون می‌دانیم که این شایع‌ترین علامت برای مردان و زنان است، اما زنان بیش‌تر احتمال دارد علائم اضافی داشته باشند. علائم شایع‌تر در زنان شامل حالت تهوع، درد کمر و شانه، سوء هاضمه، تنگی نفس، خستگی و تپش قلب است.

یک مطالعه ذکر شده در این بررسی نشان داد که زنان جوان‌تری که حملات قلبی داشتند در مقایسه با مردان بیش‌تر احتمال دارد سه علامت یا بیشتر از جمله درد زیر دنده‌ها، تپش قلب و درد یا ناراحتی در فک گردن، بازوها یا شانه‌ها را تجربه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha