مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر میزان صدور نسخه‌های الکترونیکی در بیمه سلامت روزانه تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش صدور نسخه‌های الکترونیکی با اجرای طرح دارویار

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسماعیل کاملی گفت: با اجرای طرح دارویار در میزان صدور نسخه‌های الکترونیکی افزایش داشتیم، چون افرادی که می‌خواهند از مابه‌التفاوت ارز استفاده کنند باید نسخه الکترونیکی داشته باشند. در حال حاضر میزان صدور نسخه‌های الکترونیکی در بیمه سلامت روزانه تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک شامل تمام خدمات دریافت شده فرد در حوزه سلامت است افزود: در حال حاضر تمرکز بر روی اجرای نسخه الکترونیکی بوده و بخش‌های دیگر متولیان دیگری دارد، البته در مراجعات سرپایی افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، می‌توانند تمام مراجعات خود را در پنل شهروندی مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: سلامت ملی الکترونیک ابعاد بسیار وسیعی دارد، در حال حاضر الزام قانونی برای دسترسی شهروندان و ارائه کنندگان خدمات به پرونده سلامت الکترونیک است که این پرونده حداقل ۳ جز اصلی دارد که می‌توان به خدمات عمومی که افراد با مراجعه به مراکز مراقبتی و شبکه‌های بهداشت و درمان دریافت می‌کنند اشاره کرد، همچنین جزء بعدی مراجعات سرپایی افراد در طول سال به پزشکان است، از سوی دیگر خدمات بستری نیز جزء سوم پرونده سلامت است؛ لذا در گام اول باید اجزا کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم بگوییم پرونده الکترونیک سلامت را شکل دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha