جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 344459

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که تقریبا نیمی از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲، افسردگی هم دارند.

ارتباط دیابت با افسردگی در جوانان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه که در مجله تخصصی Diabetologia به چاپ رسیده، پرونده پزشکی عمومی ۲۳۰ هزار و ۹۳۲ بیمار بزرگسال بررسی شده است.

متخصصان با بررسی این سوابق پزشکی دریافتند که میزان رو به رشد ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ می‌تواند با افزایش میزان ابتلا به افسردگی به‌ ویژه در میان جوانان بالغ، مرتبط باشد.

داده‌های مربوط به سال ۲۰۱۷ نشان داد ۴۳ درصد از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ در مقایسه با ۲۹ درصد در یک دهه قبل، افسردگی هم داشتند.

نویسندگان این مطالعه حدس می‌زنند دلیل این افزایش می‌تواند این باشد که افراد بیشتری در دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی به دیابت مبتلا می‌شوند و افراد زیر ۴۰ سال مبتلا به این بیماری، ۵۰ درصد بیشتر از افراد بالای ۵۰ سال در معرض ابتلا به افسردگی‌ هستند.

پروفسور "سنجوی پال" از دانشگاه ملبورن و سرپرست این مطالعه گفت: یافته‌های ما پیامدهای ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ در سنین پایین برای سلامت روان و اهمیت تلاش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به دیابت در مراحل اولیه زندگی را برجسته می‌کند.

وی افزود: خطر بیشتر ابتلا به افسردگی با ابتلا به دیابت در سنین پایین را تا حدی می‌توان با فشار بیشتر سایر عوامل خطرناک، از جمله چاقی و کشیدن سیگار توضیح داد.

به گزارش ایندیپندنت، همچنین دکتر "فی رایلی" از موسسه خیریه دیابت بریتانیا در این باره گفت: دیابت می‌تواند آسیب جدی جسمی ایجاد کند اما تاثیر روانی زندگی با این بیماری سرسخت اغلب نادیده گرفته می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ مشکلات مربوط به سلامت روان دارند و این مطالعه نشان می‌دهد که افسردگی در افراد مبتلا به این بیماری شایع و در حال افزایش است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که افراد جوان‌تر مبتلا به بیماری نوع ۲ که اغلب شکل شدیدتری از این بیماری را دارند در مقایسه با افرادی که در مراحل بعدی زندگی به آن مبتلا می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی‌ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha