سلامت نیوز : مربی فدراسیون جهانی ifbb گفت: ورزشکاران بدون استفاده از داروهای استروئیدی هم می توانند قهرمان پرورش اندام حتی در رده جهانی شوند.
 
اکبر خزائی در گفت‌‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که یک باور در بین ورزشکاران جامعه ما وجود دارد که بدون استفاده از داروهای استروئیدی نمی‌توان قهرمان رشته پرورش اندام شد، اظهار داشت: این مسئله دو پاسخ دارد اگر کسی بخواهد در ایران و در سطح استانی، کشوری، آسیایی و حتی جهانی قهرمان شود می‌‌تواند بدون استفاده از داروهای استروئیدی آنوبولیک قهرمان شود.
 
وی افزود: ولی اگر کسی بخواهد در سطح مسترالمپیا (بالاترین رده قهرمانی پرورش اندام دنیا) نیز کسب مقام کند که تاکنون هیچ ایرانی نیز در این سطح ورود نکرده است باید زیر نظر 6 پزشک داروساز، غدد، داخلی، گوارش، ارتوپد و تغذیه برنامه‌های قهرمانی خود را انجام دهد و این در حالی است که شخص این ورزشکار نیز خود یک کارشناس ورزشی به حساب می‌آید یعنی معلومات این ورزشکار در این سطح باید بسیار بالا باشد.

خزائی بیان داشت: تاکنون هیچ ایرانی نتوانسته است در مسابقات مستر المپیا (بالاترین رده قهرمانی پرورش اندام دنیا) حضور یابد و حضور یافتن در چنین مسابقه‌ای شرایط خاص خود را دارد.
 
وی گفت: در مجموع افراد می‌توانند بدون استفاده از داروهای استروئیدی آنابولیک قهرمان رشته پروش اندام حتی در رده جهانی شوند و بنده دقیقاً مصداق بارز قهرمانی چنین کسانی را به عنوان شاگرد داشته‌ام که بدون استفاده از داروهای استروئیدی آنابولیک به قهرمانی دست یافته اند.
 
مربی فدراسیون جهانی ifbb ادامه داد: ورزشکاران می‌توانند برای قهرمانی در مسابقات پرورش اندام با تلاش و زمان بیشتر و با صبر و پشتکار و با بهره‌مندی از علوم نوین به مقامات نخست قهرمانی در رشته پرورش اندام نایل آیند و سلامتی خود را نیز حفظ کنند.
 
خزائی بیان کرد: ببینید اگر بهترین ورزشگاه پرورش اندام حال حاضر کشورمان که مقام جهانی نیز دارد بخواهد در مسابقات مستر‌المپیا (بالاترین رده قهرمانی پرورش اندام دنیا) حضور یابد شاید با ارفاق و شانس تنها موفق به ورود به این مسابقات بزرگ شوند و به هیچ وجه ورزشکاران احتیاج ندارند که چنین حضوری در این مسابقات را در تصورات خود تلقی کنند.
 
وی بیان داشت: تاکنون تنها یک ورزشکار ایرانی مقیم آمریکا توانسته است در مسابقات آرنولد ‌کلاسیک آن هم چندین سال گذشته مقام چهارم را کسب کرد و در طول سال‌های اخیر نیز کاملا افول کرده است.
 
خزائی خاطرنشان کرد: بنده خود شاگردان بسیاری در زمینه پرورش اندام داشتم که نمونه بارز آن فردی 54 ساله بود که در سال 85 بدون استفاده از داروهای آنابولیک و تنها با پشتکار و صبر و استفاده از علوم نوین صحیح توانست در رشته پرورش اندام قهرمان کشور شود و اگر مشغله‌های خانوادگی برای وی نبود حتی این فرد می‌توانست نامزد حضور در مسابقات پرورش اندام جهان نیز شود چون بدن بسیار عالی و آماده‌ای داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha