معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، در خصوص علت نصب دوربین در اتاق عمل بیمارستان ها، توضیحاتی ارائه داد.

جزئیات نصب دوربین در اتاق های عمل/ رصد تیم جراحی و افراد غیر پزشک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علی سالاریان،گفت: نصب دوربین در اتاق‌های عمل، بر اساس ابلاغیه اداره کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت انجام می‌شود تا افراد فاقد صلاحیت دست به جراحی نزنند.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی از بیمارستان‌ها مبنی بر ورود افراد فاقد صلاحیت به اتاق عمل، افزود: در بعضی از بیمارستان‌ها به ویژه در هنگام اعمال جراحی زیبایی، افرادی در انجام عمل دخالت کرده اند که فاقد صلاحیت بوده اند.

سالاریان ادامه داد: این افراد به عنوان تیم همکار و دستیار، وارد اتاق عمل شده و در امور درمانی دخالت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کم این قبیل تخلفات هم زیاد است، تصریح کرد: در موارد نادر، دیده شده که سرپرست تیم جراحی، مسئولیت کمتری عهده دار شده و اکثریت کارها را به دستیار خودش سپرده که این کار تخلف است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: نصب دوربین در اتاق عمل، برای حفظ حقوق بیمار و پزشکان است تا قصوری صورت نگیرد. اینکه یک غیر پزشک بخواهد با اقدامات خودش جایگاه حرفه پزشکی را زیر سوال ببرد، پذیرفتنی نیست.

وی با عنوان این مطلب که نصب دوربین در اتاق‌های عمل در کشورهایی از دنیا یک اقدام مرسوم است، افزود: تصویربرداری در اتاق عمل به گونه‌ای خواهد بود که بدن بیمار مشاهده نشود و فقط تیم جراحی دیده شوند.

سالاریان با تاکید بر اینکه نظارت بر دوربین‌ها و فیلم‌های ضبط شده از اتاق عمل بر عهده حراست بیمارستان و وزارت بهداشت است، گفت: نصب دوربین شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بوده و می‌بایست ظرف مدت ۳ ماه عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha