سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 344639

میگو سرشار از ویتامین D است که نه فقط کلسیم و دیگر مواد معدنی را جذب می کند، بلکه برای استخوان ها و دندان های قوی هم به کار می آید. همینطور از ابتلای کودکان به راشیتیسم پیشگیری می کند.

فواید و مضرات میگو برای کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته، میگو یکی از آبزیان دریایی حلال محسوب می شود. میگو نسبت به گروه ماهیان ، کالری کم تر دارد و دارای پروتئین با کیفیتی است که دارای همه اسید آمینه های لازم برای رشد کودک می باشد. در مطلب زیر ، به بررسی خواص میگو برای کودکان می پردازیم.

تقویت دندان و استخوان

میگو سرشار از ویتامین D است که نه فقط کلسیم و دیگر مواد معدنی را جذب می کند، بلکه برای استخوان ها و دندان های قوی هم به کار می آید. همینطور از ابتلای کودکان به راشیتیسم پیشگیری می کند و به آنها کمک می کند تا به قد حقیقی و حداکثر توده استخوانی خود برسند.


پیشگیری از عفونت

کودکان را از عفونت دور نگه می دارد، بینایی را بهتر می کند: میگو سرشار از ویتامین A است که نقش مهمی در بینایی و رشد سلول ها، بافت ها و استخوان های کودک دارد و از او در برابر عفونت مراقبت می کند.

تامین پروتئین بدن

پروتئین کودک را تامین می کند: محتوای پروتئین میگو به رشد و حفظ بافت های بدن کودکان کمک می کند.

بهتر شدن رشد کودک

رشد کلی بدن را تقویت می کند: میگو گنجینه ای از چندین ماده معدنی حیاتی از جمله فسفر، روی، ید و کلسیم است که برای رشد و تکامل جسمی و ذهنی کودک ضروری هستند.

رشد ماهیچه ها و بینایی

ماهیچه ها و بینایی را بهبود می دهد: میگو به علت غنی بودن از ویتامین B12 سبب می شود که ماهیچه ها و بینایی کودک قوی باشد.

بالا بردن انرژی

سطح انرژی کودک را افزایش می دهد: میگو منبع غنی آهن است که به کودکان انرژی بالایی می دهد و از کم خونی پیشگیری می کند.

کم بودن وزن طبیعی در کودکان چاق

کودکان چاق می توانند همه چربی خود را با مصرف میگو از دست بدهند: میگو با داشتن ویتامین های A، D و B3 زیاد، پروتئین و روی، به خوبی مجهز به سطح بهینه تیروئید است که به کاهش وزن در کودکان چاق هم کمک می کند.

عوارض میگو بر روی کودکان

با وجود همه آثار موثر میگو بر روی کودکان، میگو دارای سطوح بالایی از جیوه است که به اندازه کافی سمی است که بر رشد مغز کودک نوپا اثر بگذارد. پس، توصیه می شود از دادن میگو به کودک پرهیز کنید، در حالی که ماهی های دیگر را یک یا دو بار در هفته می دهید تا احتمال مسمومیت با جیوه کم شود. برای کودکان زیر دو سال، خوردن 150 گرم میگو توصیه و بی خطر است. میگوی خام یا نیم پز یا هر صدف دیگر نباید به کودکان نوپا داده شود چون دارای باکتری های مضری هستند که می تواند باعث تب، اسهال و استفراغ شود.

آلرژی ناشی از خوردن میگو

والدین می توانند آلرژی غذایی را در عرض چند دقیقه بعد از خوردن غذا یا بعد از چند ساعت تشخیص دهند. چنانچه کودک نوپا یا بزرگ‌تر به خوردن میگو واکنش نشان دهد، می‌تواند به صورت تهوع، خارش، استفراغ، تورم صورت، تحریک یا اسهال ظاهر شود. کودکی که از خوردن میگو صدمه می‌بیند هم می‌تواند مشکلات تنفسی داشته باشد، امکان دارد نفس نفس بزند، خفگی، خس خس سینه داشته باشد. همینطور امکان دارد غش کند و احتیاج به کمک فوری پزشکی داشته باشد. چنانچه کودک نوپا به شدت به میگو حساسیت داشته باشد، امکان دارد با استنشاق بخار غذاهای دریایی که در حال پختن هستند یا تنها با لمس میگو، نشانه های بالا را نشان دهد.

چگونگی آلرژی کودکی به میگو تشخیص داده شده است، توصیه می شود اپی نفرین تزریقی را در دسترس داشته باشید. پزشکان اغلب این دارو را برای کودکان مبتلا به آلرژی به صدف تجویز می کنند. والدین باید با فردی که در چنین شرایطی از کودکشان مراقبت می کند، مثل کارکنان مدرسه، اعضای خانواده یا بستگان، برنامه ریزی های اضطراری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha