مقامات بهداشتی از مردم می‌خواهند با ورود به فصل پاییز علاوه بر دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کووید، واکسن آنفلوآنزا را نیز دریافت کنند.

آیا لازم است واکسن آنفلوآنزا و دوز تقویت‌کننده کووید را همزمان دریافت کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ممکن است امسال برخی کشورها به شدت تحت تاثیر آنفلوآنزا قرار گیرند اما آیا دریافت هر ۲ واکسن به‌ طور همزمان ایمن است؟

به گزارش هلث،دکتر کیت آرمیتاژ، مدیر پزشکی یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی ایالات متحده، در این خصوص توضیح داد چگونه دستورالعمل‌ها از زمان شروع همه‌گیری به بیمارستان‌های دانشگاهی تغییر کرده است.

وی می‌گوید: زمانی که واکسن‌های کووید ۱۹ برای اولین بار تایید شد، توصیه شد که واکسن دیگری ۲ هفته قبل یا بعد از آن تزریق نشود. دلیل هم این بود که واکنش‌های نامطلوب را اشتباه نگیرید.

لوری ترمل فریمن، مدیر اجرایی انجمن ملی مقامات بهداشت شهری و منطقه‌ای ایالات متحده، اظهار کرد: در حال حاضر مشخص شده هیچ مشکلی در دریافت هر ۲ واکسن به‌ طور همزمان یا در یک بازه زمانی وجود ندارد. در واقع کارشناسان بهداشت در حال انجام اقداماتی هستند تا دریافت همزمان هر ۲ واکسن را برای افراد آسان‌تر کنند.

فریمن گفت: قرار است کلینیک‌ها شرایطی را فراهم کنند که مردم بتوانند هر ۲ واکسن با هم دریافت کنند.

اگرچه به مردم توصیه شده واکسن تقویت‌کننده به روز شده خود را در اسرع وقت دریافت کنند اما همراه کردن تقویت‌کننده با واکسن آنفلوآنزا در این زمان ممکن است یک مشکل بالقوه ایجاد کند.

متخصصان بیماری‌ها توضیح می‌دهند تزریق خیلی زود واکسن آنفلوآنزا می‌تواند افراد را بعدا و در طول فصل آنفلوآنزا آسیب‌پذیر کند.

امیلی مارتین، دانشیار اپیدمیولوژی و متخصص آنفلوآنزا در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان، گفت: با تزریق واکسن آنفلوآنزا حدود چهار ماه محافظت کامل می‌شوید؛ بنابراین دریافت واکسن آنفلوآنزا همراه با تقویت‌کننده کووید در ماه سپتامبر(۱۰ شهریور تا هشت مهر) به این معناست که محافظت از فرد ممکن است تا فوریه(۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) یا مارس(۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین) به میزان قابل توجهی کاهش یابد. ثابت شده این ماه‌ها اوج فصل آنفلوآنزا در سال گذشته بود.

در حالی که هم‌اکنون تقویت‌کننده‌های به روز کووید برای کسانی که واجد شرایط هستند، توصیه می‌شود. برخی از کارشناسان به منظور طولانی‌تر شدن محافظت توصیه می‌کنند برای دریافت واکسن آنفلوآنزا تا اکتبر(۹ مهر تا ۹ آبان) یا نوامبر(۱۰ آبان تا ۹ آذر) صبر کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha