چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 344664

 مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با بیان این که پرتوهای فرابنفش خورشید عامل اول سرطان پوست، پیرپوستی زودرس و کاتاراکت است، توصیه هایی در خصوص حفاظت از پوست در برابر پرتوهای خورشیدی در راهپیمایی اربعین حسینی ارائه کرد.

در راهپیمایی اربعین چگونه از پوست خود محافظت کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهران معلم با اشاره به چگونگی مراقبت از پوست در برابر پرتوهای خورشیدی در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: حفاظت از پوست در برابر نور خورشید یکی از موارد مهمی است که در طول سفر به ویژه در صورت داشتن قصد پیاده روی در طول مسیر نجف تا کربلا باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پرتوهای فرابنفش خورشید عامل اول سرطان پوست، پیرپوستی زودرس و کاتاراکت (آب مروارید) است بنابراین توصیه می شود از برخورد مستقیم نورخورشید با بدن به ویژه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ جلوگیری شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: در سایه، تشعشعات نور خورشید تنها تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد بنابراین انجام اقدامات حفاظتی فردی در سایه هم لازم است.

معلم بیان کرد: توصیه می شود در فضای باز ترجیحا از کلاه لبه‌دار که لبه‌های آن حداقل ۷ سانتی‌متر باشد یا از هر وسیله دیگر که بتواند قسمت‌های لخت صورت و گردن را حفظ کند، استفاده شود.

وی عنوان کرد: همچنین در فضای باز حتما از عینک آفتابی ضد پرتوهای فرابنفش خورشیدی با فاکتور حفاظتی تا ۴۰۰ نانومتر استفاده شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: به منظور حفاظت از پوست در مقابل پرتو خورشیدی از کرم‌های ضد آفتاب های مناسب مجوزدار ترجیحا کرم‌های ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ استفاده شود.

معلم افزود: باید بر روی سطوحی از بدنتان که در مقابل آفتاب قرار می‌گیرد، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود.

وی با بیان این‌که آسیب اشعه آفتاب به پوست می‌تواند با قرار گرفتن در معرض آفتاب در عرض ۱۵ دقیقه اتفاق بیافتد، گفت: باید ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود. اگر فردی بیشتر از دو ساعت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، باید کرم ضدآفتاب خود را تمدید کند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین پوشیدن لباس های آستین بلند و شلوار بلند می‌تواند پوست را از اشعه UV محافظت کند.

معلم با بیان اینکه در مورد حفاظت کودکان در مقابل نور آفتاب باید حساسیت بیشتری نشان داده شود، تصریح کرد: قبل از خروج کودکان حتما روی پوست شان کرم ضد آفتاب زده شود و از عینک آفتابی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: برخی مشکلات جزئی گرمازدگی و آفتاب سوختگی را می‌توان با مصرف آب کافی، استراحت، قرار گرفتن در یک محیط خنک و استفاده از پماد ضدالتهاب درمان کرد اما در مواقعی که مشکل آفتاب سوختگی و گرمازدگی شدید باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha