چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 344676

فوق تخصص نوزادان گفت:‌یکی از محاسن شیر مادر تقابل و پیشگیری از آلرژی و حساسیت است؛ از جمله اینکه احتمال بروز آلرژی از جمله آسم، مشکلات تنفسی و آلرژی‌های پوستی را در کودک کاهش می‌دهد.

این اعجاز شیر مادر را جدی بگیرید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران و فوق تخصص نوزادان با اشاره به اهمیت و نقش ویژه شیر مادر در سلامت نوزادان،گفت:‌یکی از محاسن شیر مادر تقابل و پیشگیری از آلرژی و حساسیت است؛ از جمله اینکه احتمال بروز آلرژی از جمله آسم و مشکلات تنفسی و آلرژی‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: کودکانی که شیر مادر می‌خورند کمتر دچار این حالات می‌شوند و اگر شیر مادر را به صورت خالص دریافت کنند اگر دچار حساسیت نیز شوند این حساسیت بسیار ملایم تر است.

فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه استفاده از شیر مادر توسط کودکان، خون ریزی در مدفوع و بروز اگزمای پوستی را ملایم تر خواهد کرد، افزود: قطعا تغذیه کودک با شیر مادر نقش زیادی در پیشگیری از این آلرژی دارد و اگر احیانا این حالت وجود داشته باشد نیز شدت کمتری دارد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه بروز چنین حالاتی با میزان استفاده کودک با شیر مادر ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد:‌اینکه آیا استفاده از شیر مادر انحصاری بوده یا در کنار شیر مادر از شیر خشک نیز استفاده کرده‌ایم.

مرندی یادآور شد: اگر بعد از سن 6 ماهگی که از غذای کمکی برای کودکان استفاده می‌کنیم مصرف شیر مادر نیز ادامه داشته باشد این آلرژی‌ها یا بروز پیدا نمی‌کند یا اگر بروز پیدا کند بسیار ضعیف خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha