بر اساس مطالعه ای که در 15 سپتامبر به صورت آنلاین در اپیدمیولوژی سرطان، نشانگرهای زیستی و پیشگیری منتشر شد، مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر (SSB) با افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان های خاص مرتبط است.

ارتباط خوردن نوشابه با مرگ و میر ناشی از سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی مارجوری ال. مک کالو ، از انجمن سرطان آمریکا در آتلانتا ارتباط بین نوشیدنی های مصنوعی شیرین شده و مرگ و میر ناشی از سرطان های مرتبط با چاقی ترکیبی و 20 نوع سرطان دیگر را بررسی کردند. مردان و زنان. در مجموع حدودا نهصد هزار نفر شرکت کننده بدون سرطان اطلاعاتی در مورد مصرف معمول نوشیدنی های حاوی شکر خود در سال 1982 ارائه کردند. مرگ و میرها تا سال 2016 شناسایی شد.

محققان دریافتند که حدودا صد و سی و پنج هزار شرکت کننده در طول پیگیری بر اثر سرطان جان خود را از دست دادند. مصرف دو یا چند نوشیدنی در روز با تمام مرگ و میر ناشی از سرطان مرتبط نبود، اما با سرطان های مرتبط با چاقی مرتبط بود.

پس از تعدیل شاخص توده بدنی (BMI)، این ارتباط باطل شد.نوشیدنی های شیرین شده با شکر با افزایش مرگ و میر برای سرطان های روده بزرگ و کلیه همراه بود (نسبت خطر، 1.09 و 1.17). پس از تعدیل برای BMI، این ارتباط ادامه یافت. پس از کنترل BMI، ارتباط مثبت مصرف ASB با سرطان های مرتبط با چاقی صفر بود، اما افزایش خطر ابتلا به سرطان پانکراس برای تنظیم BMI قوی بود (نسبت خطر، 1.11).

نویسندگان می نویسند: «اگرچه مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر در ایالات متحده کاهش یافته است، مصرف همچنان بالاست و سطح مصرف ASB در حال افزایش است. "تحقیقات مداوم در مورد تاثیر هر دو نوع نوشیدنی بر خطر سرطان و مرگ و میر برای تعیین اینکه آیا این ارتباط‌ها باعث یا مخدوش شدن سایر عوامل سبک زندگی هستند و اینکه آیا آنها از طریق BMI واسطه هستند، ضروری است."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha