«من رشته‌ام مکانیک است. قضیه آن روز موضوع خاصی نبود. حادثه را فراموش کنید! خبر مربوط به ماجرای من به قدر کافی در فضای مجازی منتشر شده است و نمی‌خواهم مانند ماجرای «مهسا امینی» جریان من هم ادامه پیدا کند. از دفتر ریاست‌جمهوری با آموزش و پرورش شهرستان بهار هم تماس گرفتند. ما به معلم‌مان رضایت دادیم. یک اتفاق کوچک بود و تمام شد.»

«نمی‌خواهم ماجرایم مانند «مهسا امینی» شود»

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: «چهارشنبه ششم مهرماه سال جاری خبری مبنی بر تنبیه شدید دانش‌آموز توسط معلم جغرافیا در شهرستان بهار واقع در استان همدان منتشر شد. «هادی.م» پدر این دانش‌آموز پس از حادثه پیش‌آمده گفت: «فرزندم در روز ششم مهرماه از سوی معلمش تنبیه شد و شب حادثه دچار سردرد شدیدی شد و بیحال بود و فشارش روی شش بود. معلم جغرافیا پس از نیم‌ساعت توضیح در رابطه با این درس با دانش‌آموزان شروع به شوخی و گفت‌وگو کرده؛ چراکه دانش‌آموزان کتاب نداشتند. در همین حین تلفن همراه یکی از دانش‌آموزان زنگ خورده، معلم گفته که نباید تلفن به مدرسه بیاورید و آن دانش‌آموز گفته که تلفنم ساده است و گفتند تلفن‌های همراه اندروید نیاورید. پس از آن فرزند من گفته که پس می‌توانیم تلفن‌های همراه IOS با خود بیاوریم؟ معلم در جواب فرزند من گفته که بیا تا توضیح بدهم IOS چیست. آن معلم وقتی فرزندم می‌خواسته توضیح بدهد با مشت به سروگردن او می‌زند؛ در حدی که فرزندم بیهوش می‌شود اما معلم اقدامی‌ نمی‌کند و دانش‌آموزان با اورژانس تماس می‌گیرند. مدیر یا هیچکدام از معاونان با فرزندم به بیمارستان نرفتند و نیروی خدماتی مدرسه را همراه پسرم به بیمارستان فرستادند.

پس از به هوش آمدن فرزندم هم دو نفر از کارکنان مدرسه پسرم را تهدید کردند تا به ما اطلاع ندهد. از روز چهارشنبه ششم مهرماه تا شنبه ۹ مهر ماه هیچ تماسی از سوی مدرسه با من نگرفتند حتی پس از آن وقتی فرزندم به مدرسه نرفت برای جویاشدن علت آن تماسی نگرفتند. فرزندم ۱۶ ساله است و در هنرستان آیت‌الله بهاری شهرستان بهار درس می‌خواند و حتی اگر حرف بدی هم زده بود، باید به بنده اطلاع می‌دادند.

در ادامه ما از این معلم به دادسرا، آموزش ‌و پرورش شهرستان بهار و اداره‌ کل آموزش ‌و پرورش استان شکایت کردیم و به ما گفتند که پیگیری خواهند کرد. چند روز پس از ماجرا ما از استرس اینکه پسرم از ناحیه سر دچار آسیب نشده باشد خورد و خوراک نداشتیم و به همین علت پسرم را نزد متخصص مغز و اعصاب برای ویزیت بردیم که خدا را شکر مشخص شد مساله خاصی نبوده است. سرپرست و رییس حراست آموزش ‌و پرورش شهرستان بهار به دیدار ما آمدند و فرزندم را ملاقات کردند اما از مدرسه هیچکس حال فرزندم را جویا نشد. در هر صورت معلم حق تنبیه بدنی فرزند من را نداشته و بنده تماسی با این معلم نداشتم و از نظر قانونی این مساله را تا سطح وزارتخانه پیگیری خواهم کرد.»

اینها صحبت‌های پدر این دانش‌آموز ۱۶ساله در ۹ مهر ماه جاری است اما با پیگیری‌های خبرنگار اعتماد مشخص شد که طی همین چند روز اخیر ورق برگشته و دانش‌آموزی که مورد ضرب و شتم از سوی معلم خود قرار گرفته بود، صحبت‌های دیگری را عنوان می‌کند. این دانش‌آموز در پاسخ به سوال درباره رشته تحصیلی‌اش و روز حادثه به «اعتماد» می‌گوید: «من رشته‌ام مکانیک است. قضیه آن روز موضوع خاصی نبود. حادثه را فراموش کنید! خبر مربوط به ماجرای من به قدر کافی در فضای مجازی منتشر شده است و نمی‌خواهم مانند ماجرای «مهسا امینی» جریان من هم ادامه پیدا کند. از دفتر ریاست‌جمهوری با آموزش و پرورش شهرستان بهار هم تماس گرفتند. ما به معلم‌مان رضایت دادیم. یک اتفاق کوچک بود و تمام شد.»

این دانش‌آموز ۱۶ساله با اینکه در روز حادثه از شدت ضربه مشت معلم خود به سرش غش کرده بود و روی زمین افتاده بود به دلایل نامشخص حادثه را یک اتفاق کوچک دانست و به هیچ عنوان حاضر به ادامه گفتگو نشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha