آیا چشم‌های خود را به درستی شستشو می‌دهید یا از قطره چشمی مناسب استفاده می‌کنید؟ آیا هر روز به طور مداوم به صفحه نمایش گوشی همراه یا رایانه نگاه می‌کنید یا پیش از سرگیری کار چند دقیقه استراحت می‌کنید؟

عادات روزمره‌ای که به چشم‌ها آسیب می‌رساند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هنگام استفاده از گوشی‌ همراه، لپ‌تاپ‌ و انواع تجهیزات الکترونیکی، چشم‌ها دائما تحت فشار هستند. علاوه بر این، فعالیت‌هایی که در اوقات فراغت نیز انجام می‌دهیم همچون تماشای فیلم، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و انجام بازی‌های کامپیوتری می‌تواند بر سلامت چشم تاثیر بگذارد.

همچنین کارهای دیگری وجود دارد که ممکن است بدون اینکه متوجه شویم سلامت چشم‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به اشتباهات روزمره‌ای اشاره شده که باید از آنها اجتناب کرد:

۱. استفاده از آب گرم برای شستشوی چشم‌ها: آیا تصور می‌کنید آب گرم می‌تواند خستگی چشم‌ها را در پایان یک روز طولانی تسکین دهد؟ این باور اشتباه است. به گفته متخصصان، چشم‌ها محل گرما هستند و باید با آب دمای اتاق یا آب سرد شسته شوند. پس به یاد داشته باشید که هرگز برای شستشوی چشم از آب داغ استفاده نشود.

۲. به اندازه کافی پلک نزدن: ممکن است متوجه نباشید اما پلک زدن مکرر چشم‌ها می‌تواند برای سلامت چشم حائز اهیمت باشد؛ در حالی که انجام ندادن آن می‌تواند مضر باشد. هنگام کار با تجهیزات الکترونیکی اغلب پلک زدن را فراموش می‌کنیم.

۳. استفاده بیش از حد از قطره اشک مصنوعی: بیشتر افراد گاهی اوقات از اشک مصنوعی برای خشکی چشم استفاده می کنند، اما استفاده طولانی مدت از آن می تواند چشم‌ها را حتی خشک‌تر کند.

۴. استفاده از کمپرس گرم چشمی برای خواب: اجازه دهید چشم‌ها هنگام خواب آزاد باشند و پوششی روی آنها قرار ندهید.

۵. مالش چشم‌ها: مالش چشم‌ها به دلایل زیادی برای سلامت چشم ضرر دارد. چشم‌ها دارای لایه بسیار نازکی از ملتحمه هستند که از آنها محافظت می‌کند. به جای مالش، چشمان خود را با آب سرد بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha