دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 345770

محققان اخیراً با نظرسنجی از ۲۰۰ زن دریافتند که تعریق شبانه نشانه‌ای بدتر برای زنان در دوران یائسگی است.

کدام علامت یائسگی با افسردگی مرتبط است؟

به گزارش سلامت نیور به نقل از ایسنا از هلث، هم تعریق شبانه و هم گرگرفتگی می‌توانند به‌طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی زنان تأثیر بگذارند اما طبق مطالعه آنها، تعریق شبانه ممکن است استرس‌زاترین نشانه باشد.

محقق این تحقیق، سوفیا شرایر، دانشجوی کارشناسی ارشد انسان‌شناسی در دانشگاه ماساچوست آمهرست گفت: ما می‌دانیم که اختلالات خواب یکی از بزرگترین آسیب‌ها برای زنانی است که در دوران یائسگی قرار می‌گیرند اما این نتایج منحصر به فرد است زیرا نشان می‌دهد زنانی که عرق شبانه را به جای گرگرفتگی تجربه می‌کنند ممکن است حتی بیشتر از همتایان خود آسیب ببینند.

تعریق شبانه و گرگرفتگی ممکن است شبیه هم به نظر برسند اما یکسان نیستند. گرگرفتگی روز یا شب رخ می‌دهد و ممکن است شامل تعریق نباشد. تعریق شبانه دوره‌های تعریق شدید در طول شب است.

تعریق شبانه به‌طور قابل توجهی با افسردگی و استرس مرتبط بود.

محققان دریافتند زمانی که گرگرفتگی‌ها در شب اتفاق می‌افتد، گرگرفتگی تنها با افسردگی همراه بود و زنانی که گرگرفتگی‌شان بیشتر در شب اتفاق می‌افتد، به طور قابل‌توجهی نمره افسردگی بالاتری نسبت به آن‌هایی که گرگرفتگی‌شان در طول روز اتفاق می‌افتد را ثبت کردند.

دکتر استفانی فاوبیون، مدیر پزشکی آمریکای شمالی از انجمن یائسگی (NAMS) گفت: «این مطالعه به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه می‌توانند به‌طور قابل توجهی کیفیت زندگی زنان را کاهش دهند و باید توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی جدی گرفته شوند».

وی در بیانیه خبری خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتری برای درک کامل مکانیسم‌های این علائم و تأثیر کلی آنها بر تجربه یائسگی زنان ضروری است.

این یافته‌ها قرار بود این هفته در نشست سالانه NAMS در آتلانتا ارائه شوند.

یافته‌های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شوند تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha