سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 346

گروه صنعت و معدن- حمایت‌های یارانه‌ای از پودر رختشویی به حدی بالا رفته كه دولت پاكستان نیز به این مساله اعتراض كرده است.

قاچاق پودر شوینده از ایران به پاكستان

دولت با دادن سوبسید به تولیدكنندگان پودر رختشویی از آنها حمایت می‌‌كند. حمایت دولت از تولید در این بخش باعث شده تولید پودر در ایران در مقایسه با سایر كشورهای همسایه ارزان‌تر تمام شود. ارزان تمام شدن تولید پودر باعث شده قاچاق پودر رختشویی از ایران به پاكستان رونق پیدا كند و اكنون دولت پاكستان به ایران اعتراض كرده كه قاچاق پودر لباسشویی به كشورش باعث شده كارخانه‌های تولیدكننده محصولات شوینده پاكستان تحت‌تاثیر قرار بگیرند.
عباس وطن‌پرور، كارشناس صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با اعلام این مطلب گفت: صنعت شوینده و بهداشتی به‌علت سوبسیدهای دولتی به خصوص در زمینه پودر رختشویی شرایط مطلوبی ندارد. وی افزود: به‌طور كلی پرداخت یارانه در بخش صنعت باعث افت كیفیت، ضربه به صنعت و از بین رفتن منابع ملی و همچنین باعث افزایش قاچاق به كشورهای همسایه می‌شود. عضو شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری خانه صنعت و معدن در ادامه گفت: رییس‌جمهوری قول داده‌اند در بحث سوبسیدها نظارت كنند و آن را كاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha