نخستین جشنواره رسانه‌ای« برای بهتر زیستن» امسال به همت سازمان بهزیستی كشور برگزار می‌شود.

اسماعیل رمضانی، دبیر این جشنواره، در گفت و گو با فارس، با اعلام این خبر، افزود: این جشنواره با هدف جریان سازی رسانه‌ای در موضوعات اجتماعی و قدردانی از زحمات خبرنگاران و روزنامه نگاران حوزه اجتماعی كه سخت ترین حوزه های خبری را دارند برگزار می‌شود.
وی اضافه كرد: این جشنواره در 10 رشته مختلف از دو بخش اصلی برگزار می‌شود، دو بخش اصلی این جشنواره شامل بخش نوشتاری و بخش دیداری- شنیداری است كه بخش نوشتاری در رشته‌های خبر، گزارش، مقاله و یادداشت و مصاحبه برگزار می‌شود و بخش دیداری و شنیداری این جشنواره نیز در 6 رشته عكس، كاریكاتور، طرح و تصویر، گزارشهای كوتاه تلویزیونی، گزارشهای كوتاه رادیویی و تیزرهای آگاهی بخش برگزار می‌شود.
رمضانی گفت: فراخوان این جشنواره هفته آینده در روزنامه های مختلف كشور چاپ می‌شود و جزئیات كامل این جشنواره و زمان ارسال آثار در آن مشخص است و اختتامیه جشنواره نیز در نیمه اول شهریور ماه با اعلام برگزیدگان جشنواره و اهدای جوایز به آنان طی مراسمی انجام می‌شود.
وی افزود: موضوعات مختلفی در این جشنواره مطرح است اما كلیت آن آسیبها و خدمات اجتماعی است اما به صورت جزئی تر انواع آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد، كودكان كار، حاشیه نشینی، خودكشی، زنان خیابانی، كارتن خوابها، كودك آزاری، همسر آزاری، زنان سرپرست خانوار، فقر، تكدی، دختران فراری، معلولان، بیماران خاص، ایتام و مددجویان از موضوعات مورد توجه در این جشنواره است.
رمضانی گفت: علاوه بر بحث آسیب‌ها و معضلات اجتماعی جامعه، فعالیتهای حمایتی ارگانهای دولتی و غیر دولتی و افراد خیر نیز از جمله موضوعات مورد قبول در این جشنواره است.
وی اضافه كرد: در هر یك از 10 رشته این جشنواره دو نفر برگزیده معرفی می‌شود، ضمن اینكه به همه افرادی كه با نظر هیئت داوران به مرحله نهایی داوری وارد می‌شوند نیز جوایزی داده می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha