مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به کمیاب شدن داروهای خارجی این بیماران در پی اعمال تحریم‌ها، گفت: داروهای خارجی بیماران تالاسمی بسیار کمیاب هستند و گاه در یک ماه، برخی اقلام دارویی خارجی تنها برای چند بیمار تالاسمی تامین می‌شود.

کمیاب شدن داروهای خارجی تالاسمی / حساسیت برخی بیماران به داروهای ایرانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مریم خوش‌اخلاق با اشاره به آثار تحریم بر کمبود داروهای بیماران تالاسمی اظهار کرد: داروهای خارجی بیماران تالاسمی بسیار کمیاب هستند و گاه در یک ماه، برخی اقلام دارویی خارجی تنها برای چند بیمار تالاسمی تامین می‌شود.

وی افزود: با اعمال تحریم‌ها میزان کمبود داروهای خارجی بسیار زیاد شده به گونه‌ای که حدود دو ماه است بیماران منتظر داروی دسفرال هستند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: هر چند داروی ایرانی وجود دارد اما برخی بیماران تالاسمی به این داروها حساسیت دارند و دارو را مصرف نمی‌کنند.

وی گفت: مصرف نکردن دارو موجب می‌شود بیماران تالاسمی دچار سلسه بیماری‌ها و عوارض از جمله بزرگ شدن و درگیری قلب، از کار افتادن کبد، تحت تاثیر قرار گرفتن همه اندام‌های داخلی بدن و حتی ابتلا به دیابت شوند و در نهایت این عوارض منجر به مرگ این بیماران می‌شود.

خوش‌اخلاق تصریح کرد: به تازگی یکی از بیماران تالاسمی در تهران به دلیل حساست به داروهای ایرانی و استفاده نکردن از دارو، فوت کرده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به قرار گرفتن داروهای ایرانی بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه بیان کرد: اکنون مشکلی بابت هزینه داروها نیست زیرا داروهای ایرانی صددرصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما همچنان بیماران سیکل سل دفترچه خاص ندارند و برای دریافت خدمات خصوصی باید هزینه پرداخت کنند اما داروها را به صورت رایگان از بیمارستان بقایی اهواز دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha