دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 346145

همزمان با سرد شدن هوا مرگبارترین خطری که ممکن است خانواده‌ها را تهدید کند، خطر گازگرفتگی است. مثل حادثه‌ای که در شیراز رخ داد و به‌دلیل راه‌اندازی پکیج بدون دودکش، 3عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی جانشان را از دست دادند.

 پکیج بدون دودکش، جان 3عضو خانواده را گرفت

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، این حادثه شامگاه شنبه گذشته در یک منزل مسکونی در شهرک بزین شیراز رخ داد. محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در تشریح جزئیات حادثه گفت: ساعت ۲۱ و ۵۸ دقیقه شامگاه شنبه، همسایه‌های یک خانواده 3نفره در شهرک بزین با آتش‌نشانی تماس گرفتند و گفتند که احتمال می‌دهند اعضای این خانواده دچار گازگرفتگی شده‌اند. ظاهرا همسایه‌ها که می‌دانستند اعضای این خانواده در خانه حضور دارند، هر چه زنگ زده بودند جوابی نگرفته و حدس زده بودند که آنها قربانی حادثه‌ای هولناک شده‌اند.
وی ادامه داد: به‌دنبال این تماس تیم امداد و نجات ایستگاه 8راهی محل حادثه شدند. محل زندگی خانواده مورد نظر طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه بود و از آنجا که همسایه‌ها اطمینان داشتند که اعضای این خانواده در خانه محبوس شده‌اند، آتش‌نشانان با تجهیزاتی که داشتند در خانه را باز کرده و وارد آنجا شدند.
وی ادامه داد: آنها پس از ورود به خانه متأسفانه با پیکر زن ۴۰ساله، مرد ۴۵ساله و کودک هفت ساله آنها مواجه شدند که پس از بررسی و معاینات انجام شده توسط عوامل اورژانس، معلوم شد که ساعاتی از مرگ هر سه نفر آنها می‌گذرد.
رئیس آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی‌ کامل محل حادثه، دریافتند که علت حادثه، راه‌اندازی پکیج بدون استفاده از دودکش بوده و همین مسئله باعث تجمع گازهای خطرناک در خانه و مرگ خانواده 3نفره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha