یک استاد آسیب شناسی اجتماعی دانشکده علوم انتظامی، بیشترین گروه سنی مصرف کننده مشروبات الکلی را در بین سنین 17 تا 25 سال و بیشترین مصرف کنندگان کراک را در بین سنین 20 تا 35 سال عنوان کرد.

کراک های موجود در کشور 150 برابر هروئین کشنده هستند

 
به گزارش سلامت نیوز دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از ورود و توزیع سریع مشروبات الکلی و کراک در سطح جامعه گفت: مشروبات الکلی و مخدرهای صنعتی بلافاصله پس از تولید در مدت زمانی کوتاه وارد کشور و توزیع می شود و مسئولان نیز توضیح قابل قبولی در این خصوص ندارند.

وی تصریح کرد: کراک های موجود در کشور 150 برابر هروئین قدرت تخریبی بر فکر ، مغز و اعصاب دارد و حتی منجر به مرگ های فجیعی می شود.

ابهری افزود: بررسی ها نشان می دهد 2 درصد جوانان سابقه مصرف تفننی کراک را دارند و این هشداری جدی برای جامعه محسوب می شود.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی، نارحتی های عصبی، توهم و خود کشی را نتیجه مصرف مواد روان گردان عنوان کرد و گفت: اغلب مصرف کنندگان مخدرهای صنعتی در مدت زمانی کوتاه دچار نارحتی های عصبی و توهم می شوند و برخی از آنان نیز مبادرت به خودکشی می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف مخدرهای صنعتی و به خصوص کراک وابستگی روحی به دنبال دارد، بنابراین ترک این مواد کار بسیار مشکل و غیر ممکن برای مصرف کنندگان آن است.

ابهری، نهادهای فرهنگی را پس از خانواده ها مسئول پیشگیری و مقابله با افزایش مصرف مشروبات الکلی و مخدرهای صنعتی عنوان کرد و افزود: آموزش های عمومی از طریق رسانه ها راهکاری کوتاه مدت برای مقابله است که دردی را دوا نمی کند بنابراین ایجاب می کند، پژوهشگران در کنار نهادهای قضائی و انتظامی به صورت یک نهضت ملی و اجتماعی به مقابله با معضل بپردازند .

وی خاطر نشان کرد: جوانان در شرایط حاضر در حاشیه امنیت نیز قرار ندارند و در صورت غفلت به طور حتم این معضل خیل گسترده تری از نسل جوان را نشانه خواهد گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha