وزیر نیرو با بیان اینکه در مهر ماه امسال ۸۰ درصد کاهش بارش داشتیم، گفت: امسال شرایط خشکسالی بیشتر نمود پیدا کرده و در حال حاضر شاهد پاییزی هستیم که نسبت به سال‌های قبل در خشکسالی رکورد زده است.

وزیر نیرو: خشکسالی رکورد زد/ در مهر ماه امسال‌ ۸۰ درصد کاهش بارش داشتیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اکبر محرابیان شب گذشته در حاشیه سفر خود به خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقدامات این وزاتخانه برنامه‌ریزی برای تهیه ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر است که ۴ هزار مگاوات خورشیدی آن در مراحل برگزاری مناقصه است؛ ۲ هزار مگاوات نیز برای نیروگاه‌های بادی در کشور پیش بینی شده که با اخذ مجوز از شورای اقتصاد عملیات آن به زودی شروع خواهد شد و باقی تولید انرژی تجدید پذیر نیز توسط صنایع کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: امسال شرایط خشکسالی بیشتر نمود پیدا کرده و در حال حاضر شاهد پاییزی هستیم که نسبت به سال‌های قبل در خشکسالی رکورد زده است. مهرماه امسال نسبت به شرایط طبیعی، ۸۰ درصد کاهش بارش داشتیم که در نوع خود بی‌نظیراست و موضوع مهم، مدیریت مصرف آب توسط مردم کشورمان با توجه به شرایط بارشی است.

وزیر نیرو گفت: با توجه به ذخایر سدها و آب‌های زیرزمینی باید طوری برنامه ریزی شود که بتوان میزان تاب آوری شهرها را افزایش داد تا با بارش‌های آینده، شرایط فعلی جبران شود. برای تامین منابع آب در شهر مشهد با فرض تداوم شرایط خشکسالی، طرح‌هایی احصاء شده که در شرایط اضطراری رفع تنش، به سرعت اجرا شود.

محرابیان اظهار کرد: ذخایر آب سدهای کشور کاهش چشمگیری داشته و تنها ۳۷ درصد ظرفیت آن‌ها آبگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری آبی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده و طرح‌هایی برای رفع تنش در نظر گرفته شده است و نیاز است که ۲ طرح بزرگ سد شوریجه و خط انتقال آب از شمال استان برای تکمیل پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha