مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با هشدار به ساختمان ناایمن دولتی، از روند ایمن‌سازی بازار خبر داد.

اولتیماتوم آتش‌نشانی به ساختمان‌های ناایمن دولتی؛ ایمن‌سازی بازار به کجا رسید؟

به گزارش سلامت نیوز قدرت الله محمدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه برای ایمنی بازار تهران هر دو هفته یک بار جلسات منظم برگزار می‌شود، گفت:‌ «در این جلسات برنامه‌های اجرایی تهیه می‌شود و پیشرفت فعالیت‌های قبلی نیز پایش می‌شود. در حوزه برق و گاز بازار نیز اصلاحاتی انجام شده و روند ایمن‌سازی بازار رو به جلو است.»

وی در ادامه با اشاره به ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران گفت: «در حوزه ساختمان‌های ناایمن با دو گروه ساختمان روبه‌رو هستیم. در حوزه ایمن‌سازی اماکن عمومی پیشرفت بهتری داریم اما ساختمان‌های دولتی در برابر مقاوم‌سازی مقاومت می‌کنند و نبود اعتبار را مطرح می‌کنند و اهمیت نمی‌دهند. سراغ همه این ارگان‌ها رفته‌ایم و دستور قضایی داریم و درصورت ادامه بی‌توجهی به اخطارها این ساختمان‌ها تعطیل می‌شود.»

محمدی تاکید کرد: «برای ما تفاوتی نمی‌کند که این اماکن پرخطر چه کاربری دارند. مکان‌های آموزشی یا بیمارستان باشند اگر محل تردد مردم باشند و جان کسانی که در این ساختمان‌ها تردد می‌کنند در خطر باشد حتما برخورد جدی صورت می‌گیرد.»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: «برخی ساختمان‌های ناایمن توسط کارکنان اطلاع‌رسانی می‌شود که دستور قضایی گرفته‌ایم و مهلت لازم را داده و پس از پایان مهلت قانونی در صورت ناایمن بودن ساختمان تعطیل می‌شود.»

129 ساختمان ناایمن به 119 ساختمان ناایمن کاهش یافته است

وی ادامه داد: «129 ساختمان ناایمن به 119 ساختمان ناایمن کاهش یافته است و به‌طور مداوم نیز جلساتی با ساختمان‌های ناایمن داشته و با حضور معاون دادستان برای ایمن‌سازی از مالکان تعهد گرفته‌ایم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha