کارشناس مسئول بیماری‌های قلب و عروق اداره بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت نسبت به ارتباط مستقیم آلودگی هوا و افزایش بروز بیماری‌های قلبی هشدار داد و گفت: برای کاهش آلودگی هوا و اثرات منفی آن نیازمند همکاری مردم و نهادهای مختلف در کنار یکدیگر هستیم.

ارتباط مستقیم آلودگی هوا و افزایش بروز بیماری‌های قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر طاهره سماوات درباره آثار آلودگی هوا بر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، گفت: آلودگی هوا در ایجاد بیماری‌های عروق کرونر و آریتمی‌های خطرناک قلبی که منجر به مرگ‌های ناگهانی می‌شود، تاثیرگذار است. به دلیل سرب موجود در آلودگی هوا، فشارخون بالا در افراد ایجاد شده و این عامل خطر است. ما معمولا عادت داریم تا زمانی که غول بیماری‌زا را به چشم نبینیم باور نکنیم و در مورد آلودگی هوا هم این موضوع صادق است.

وی افزود: در سایر کشورهایی که به یکباره بحران آلودگی هوا ایجاد شد، موضوع آلاینده‌های کارخانه‌ای سهم عمده داشتند اما در ایران عمدتا موضوع آلودگی هوا توسط اتومبیل‌ها رخ می‌دهد. حتی روزهایی که به علت آلودگی هوا تعطیل می‌کنیم می‌بینیم که تعداد ماشین‌های بیشتری در خیابان‌ها وجود دارد و نمی‌پذیریم که اینها باعث بروز انواع بیماری‌ها می‌شود.

او با تاکید بر اینکه آلودگی هوا هم یک موضوع چند وجهی است، اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوا و اثرات منفی آن نیازمند همکاری مردم و نهادهای مختلف در کنار یکدیگر هستیم. مثلا ما نیاز به توزیع مناسب جمعیت در کشور داریم. همه در کلانشهرها یا پایتخت جمع شده‌اند و همین عاملی برای افزایش آلودگی هوا در نقاطی خاص است. از سوی دیگر باید شبکه حمل و نقل کشور اصلاح شود تا بتواند پاسخگوی نیاز تردد مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha