یک کارآزمایی بالینی جدید نشان می دهد افرادی که از مکمل های غذایی برای کمک به سلامت قلب خود استفاده می کنند فقط پول خود را هدر می دهند.

مکمل ها در حفظ سلامت قلب موثر نیستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان، شش مکمل که به طور گسترده برای حفظ سلامت قلب تبلیغ می‌شوند یعنی مکمل های روغن ماهی، دارچین، سیر، زردچوبه، استرول‌های گیاهی و برنج مخمر قرمز، هیچ تاثیری در کاهش کلسترول بد LDL یا بهبود سلامت قلب نداشتند.

به گزارش مدیسن نت،دکتر «لوک لافین»، محقق ارشد و مدیر مرکز کلینیک کلیولند، گفت: «در مقایسه با دارونما، هیچیک از مکمل‌ها کاهش قابل توجهی در کلسترول LDL نداشتند.»

نتایج نشان داد که مکمل سیر در واقع کلسترول LDL را نزدیک به ۸ درصد افزایش می دهد، در حالی که استرول های گیاهی سطح کلسترول خوب HDL را بیش از ۷ درصد کاهش می دهد.

کارآزمایی بالینی همچنین نشان داد که استاتین ها در کاهش کلسترول فوق العاده موثر هستند.

لافین گفت: «دوز پایین روزوواستاتین کاهش دهنده کلسترول به طور متوسط باعث کاهش تقریباً ۳۸ درصدی کلسترول بد LDL شد.»

وی در ادامه افزود: «هر شرکت‌کننده‌ای که به‌طور تصادفی در گروه روزوواستاتین انتخاب شد، حداقل ۱۸.۲ درصد کاهش کلسترول LDL داشت که نیمی از آن‌ها بیش از ۴۰ درصد کاهش کلسترول LDL داشتند.»

محققان این مطالعه برای اینکه ببینند آیا این مکمل‌ها تفاوتی ایجاد می‌کنند یا خیر، حدود ۲۰۰ نفر از افراد ۴۰ تا ۷۵ سال را به‌طور تصادفی انتخاب کردند و به آنها یک استاتین با دوز پایین، یک دارونما یا یکی از شش مکمل را برای یک ماه تجویز کردند.

محققان مشاهده کردند استاتین علاوه بر کاهش کلسترول LDL، باعث کاهش میانگین ۲۴٪ در کلسترول کل و کاهش ۱۹٪ در تری گلیسیرید نیز می شود. هیچیک از مکمل های غذایی هیچ تاثیری بر این معیارهای کلسترول نداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha