یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم آلودگی هوا در تهران و البرز/ ورود سامانه بارشی از فردا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای گیلان و شرق اردبیل بارش باران پیش‌بینی می‌شود و فردا چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب در مناطقی از مرکز، شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه این شرایط را علاوه بر مناطق ذکر شده در نیمه‌ شمالی فارس، استان بوشهر، ارتفاعات البرز و به صورت پراکنده در شرق کشور انتظار داریم، ادامه داد: شدت بارش را طی روز چهارشنبه در لرستان و شمال چهارمحال وبختیاری و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و جنوب لرستان شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز جمعه بارش‌ها در این مناطق ادامه پیدا می‌کند، افزود: شنبه با خروج سامانه بارشی از کشور جوی نسبتا پایدار را در غالب نقاط کشور داریم و طی ۲ روز آینده تداوم آلودگی و کاهش نسبی کیفیت هوا برای استان‌های البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه امروز شرق خلیج فارس و امروز و فردا دریای خزر مواج است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز صاف است و گاهی با غبار محلی مواجه هستیم. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۶ درجه و کمیته دمای آن به ۷ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha