یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران پرداخت.

تداوم افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی/ورود سامانه بارشی جدید از جمعه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخذین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا روز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور شاهد جوی آرام و پایدار هستیم و از این رو برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان به‌ویژه طی سه روز آینده افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در شهرهای تهران و کرج وضعیت آلودگی هوا در حد هشدار نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است، افزود: به تدریج وضعیت آلودگی هوا به وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها می‌رسد و توصیه ما به افراد ساکن در این شهرها این است که از تردد خودروهای تک سرنشین و انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی کنند.

گودرزی با بیان امروز در جزایر واقع در خلیج فارس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، ادامه داد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب گستره بارش به جنوب غرب و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی نیز کشیده می‌شود، اظهار کرد: بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف رخ می‌دهد.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور توضیح داد: تهران امروز غبارآلود است و هوایش برای گروه‌های حساس ناسالم است و بیشینه دما امروز در پایتخت به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha