سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

بررسی های اکوایران از بازنشستگان تحت پوشش صندوق های مختلف بازنشستگی نشان می دهد علی رغم وعده های مقامات دولتی برای واریز معوقات ماه مهر با حقوق ماه آبان، اما افزایش حقوق برای برخی بازنشستگان اعمال نشده و برای برخی دیگر نیز معوقات واریز نشده است.

 معوقات برخی بازنشستگان واریز نشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اکوایران، طبق بررسی های اکوایران باوجود اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه برای واریز معوقات مستمری بگیران و بازنشستگان دولتی، هنوز معوقات بازنشستگان برخی دستگاه ها واریز نشده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در تاریخ ۱۶ آبان در نامه ای به سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را برای اجرا ابلاغ کرد.

با این حال یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس 14 آبان در یک برنامه تلویزیونی از تعویق افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی خبر داده بود. براساس اظهارات جبار کوچکی نژاد، با توجه به اینکه در ماه آبان هستیم دولت در این ماه نمی تواند افزایش حقوق را اعمال کند و در ماه آذر افزایش حقوق دو ماه قبل را نیز پرداخت می کند.

به گفته نماینده رشت و خمام در مجلس، بنا بود مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان به اضافه امتیازی که مجلس آن را پذیرفت به حقوق شاغلان و و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود، عائله مندی 50 درصد رشد و حق اولاد نیز 100 درصد افزایش پیدا کند.

سرانجام در تاریخ 28 آبان، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرده بود که بودجه مورد نیاز برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت تامین شده و ما به التفاوت حقوق ماه مهر با حقوق ماه آبان پرداخت می‌شود.
پنکک فشرده نرم کالیستا

پنکک فشرده نرم کالیستا
مشاهده و خرید
yektanet-logo-sign
تبلیغ

بررسی های اکوایران از بازنشستگان تحت پوشش صندوق های مختلف بازنشستگی نشان می دهد علی رغم وعده های مقامات دولتی برای واریز معوقات ماه مهر با حقوق ماه آبان، اما افزایش حقوق برای برخی بازنشستگان اعمال نشده و برای برخی دیگر نیز معوقات واریز نشده است.

از جمله بازنشستگانی که افزایش حقوق و واریز معوقات برای آنها اعمال نشده، بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی بانک ها هستند. با وجود اینکه این صندوق از ابلاغ افزایش 900 هزار تومانی و 5 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به بانک‌های خصوصی و دولتی خبر داده بود ولی پیگیری های امروز اکوایران نشان می دهد که این مبالغ واریز نشده است.

براساس پیگیری های اکوایران، افزایش حقوق برای بازنشستگان و مستمری بگیران وزارت آموزش و پرورش در ماه آبان اعمال شده بود اما معوقات این دسته از حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به حساب این افراد واریز نشده است. این در حالیست که امروز معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرده که افزایش مصوب در احکام بازنشستگان و موظفین این صندوق اعمال شده و حقوق آبان مشترکین این صندوق به همراه معوقه مهرماه واریز خواهد شد.

اکبر شیرمحمدی بیان کرده که مبلغ مقطوع 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان و موظفین مشمول قانون بودجه 1401 از تاریخ اجرای قانون که ابتدای مهرماه 1401 است، همچنین به میزان 5 درصد حقوق ماه شهریور برای تعداد یک میلیون و 589 هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران ذینفع (بازنشستگان قبل از اول مهر 1401) اضافه شده است.

به گفته معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ کمک هزینه عائله مندی بازنشستگان کشوری از 407 هزار و 389 تومان به مبلغ 611 هزار و 84 تومان افزایش یافته که تعداد افراد مشمول این کمک هزینه 967 هزار 890 نفر است. مبلغ حق اولاد نیز به ازای هر فرزند، افزایش 100 درصدی داشته است.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به عدم بارگذاری اطلاعات افزایش مبلغ عائله‌مندی و اولاد توسط دستگاه‌ها، افزایش حق عائله‌مندی، اولاد و معوقات مهر ماه و آبان ماه همراه با حقوق آذر ماه پرداخت خواهد شد.

این در حالیست که معوقات برخی از اعضای صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با افزایش حقوق ماه آبان آنها واریز شده است.

طبق اظهارات بازنشستگان لشکری، افزایش حقوق این دسته از افراد اعمال شده و معوقات ماه مهر نیز برای آنها اعمال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی گماری فرد IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    باعرض سلام و خسته نباشید برای من هیچ گونه افزایش حقوق تعلق نگرفته حقوق مهرماه من نیز علی الحساب پرداخت شده لطفاً پیگیری کنید باکمال تشکر مستمری بگیر تامین اجتماعی