شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 347838

بنا بر گزارش مرکز آمار ایران، در آبان ماه امسال مسکن و درمان بیشترین افزایش هزینه‌ را نسبت به ماه قبل ثبت کرده‌اند.

هزینه های درمان رکورددار تورم شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اتاق ایران آنلاین، بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران روند رشد یک‌ماهه قیمت‌ها در آبان نشان می‌دهد، هزینه‌های «بهداشت و درمان» و «مسکن» در میان اقلام غیرخوراکی و هزینه‌های مربوط به «میوه و خشکبار» در میان اقلام خوراکی بیشترین نرخ تورم ماهانه را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مقایسه نرخ تورم در میان خانوارهای شهری و روستایی نیز نشان می‌دهد در مجموع خانوارهای روستایی تورم بالاتری در میان اقلام خوراکی و غیرخوراکی تجربه می‌کنند.

اگرچه در آبان هزینه میوه و خشکبار نزدیک به 4 درصد در کل کشور نسبت به مهرماه رشد داشته اما این رقم در میان خانوارهای شهری 3.2 درصد و در خانوارهای روستایی بیش از 7 درصد بوده است.

همچنین در میان اقلام غیرخوراکی هم هزینه‌های بهداشت و درمان در کل کشور در آبان 4 درصد نسبت به مهر افزایش داشته که این افزایش باز هم در میان خانوارهای روستایی بیشتر بوده و به 4.3 درصد رسیده است. هزینه‌های مسکن و اجاره نیز وضعیت مشابهی دارد. به گونه‌ای که افزایش هزینه‌های اجاره در کل کشور و در میان خانوارهای شهری 3.7 درصد بوده اما در میان خانوارهای روستایی 4 درصد است. همچنان که هزینه‌های آموزش، پوشاک و تفریح و فرهنگ نیز در میان خانوارهای روستایی افزایش بیشتری داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha