رئیس سازمان غذا و دارو گفت: جمع آوری دارو از سطح عرضه یک امر معمول و طبیعی در روند واردات است و کنترل کیفیت آن به دلیل حساست های زیاد در جهت حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

جزئیات جدید درباره آنتی بیوتیک های ریکال شده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در راستای رفع کمبود آنتی بیوتیک، یک محموله وارداتی شامل 6 نوع آنتی بیوتیک از کشور هند وارد کشور شد که یک سری از 5 سری ساخت کوآموکسی کلاو وارداتی، مغایرت میزان ماده موثره داشت که تایید مصرف نگرفت و به اصطلاح ریکال شد.

وی افزود: یک سری آزمایش ها پیش از ارسال دارو در کشور مبدا انجام می‌شود و پس از ورود دارو، در کشور مقصد هم آزمایشات مجددا انجام می‌شود، زیرا ممکن است در هنگام حمل و نقل ساختار دارو تغییر پیدا کند و اثر درمانی خود را از دست بدهد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: مشکلی که در این یک سری از آنتی بیوتیک های وارداتی به کشور وجود داشت، تقصیری متوجه شرکت واردکننده نیست.

وی با تاکید بر اینکه آنتی بیوتیک های جمع آوری شده مشکل میکروبی نداشت، افزود: هیچ خطری سلامت مردم را تهدید نمی کند و تنها یک مورد از سری ساخت وارداتی مغایرت ماده موثره داشته که ممکن است اثربخشی دارو را کاهش دهد و تا صدور نتیجه نهایی آزمایش ها، مجوز توزیع آن‌ها داده نخواهد شد.

وی با اشاره به آزمایش مجدد برای داروهای جمع آوری شده، اظهار کرد: در صورتی که جواب این آزمایش مورد تایید باشد داروها مجددا به داروخانه ها توزیع و در غیر این صورت داروها امحاء و به شرکت صادرکننده اعلام خسارت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha