بادام به دلیل داشتن پروتئین و اینکه سرشار از چربی های سالم است شناخته شده است. بادام  همچنین ممکن است سیری را تقویت کند که می تواند به مهار گرسنگی و ارتقای مدیریت وزن سالم کمک کند.

بادام هورمون های تنظیم کننده اشتها را بهبود می بخشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی تحقیقات جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) نشان می‌دهد افرادی که بادام می‌خوردند در مقایسه با افرادی که میان‌وعده‌های غنی از کربوهیدرات مصرف می‌کنند، دارای سطح هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتهای بهتری هستند.

اما میان وعده بادام از نظر میزان گرسنگی گزارش شده شرکت کنندگان یا میزان انرژی مصرف شده در بوفه 2 ساعت بعد، بهتر از اسنک بار نبود.

این مطالعه که توسط هیئت بادام کالیفرنیا تأمین مالی شد، اخیراً در مجله اروپایی تغذیه منتشر شده است.

برای این مطالعه، محققان میزان انرژی دریافتی شرکت‌کنندگان را بر حسب کیلوژول (کیلوژول) اندازه‌گیری کردند - 1 کالری معادل 4 کیلوژول است-.

این مطالعه شامل 140 بزرگسال 25 تا 65 ساله مبتلا به چاقی و اضافه وزن بود.

پس از روزه داری یک شبه، به شرکت کنندگان به طور تصادفی یک میان وعده اختصاص داده شد که به 68 نفر بادام داده شد و 72 نفر دیگر یک میان وعده غنی از کربوهیدرات از نظر کالری مشابه دریافت کردند.

پس از اندازه گیری تغییرات هورمونی شرکت کنندگان، محققان از افراد در مورد اشتهای درک شده 30 دقیقه، 1 ساعت، 90 دقیقه و 2 ساعت پس از میان وعده های مربوطه سؤال کردند.

سپس محققان به 97 نفر از شرکت کنندگان یک بوفه به سبک همه شما می توانید بخورید پیشنهاد دادند که طی آن میزان کالری دریافتی آنها ارزیابی شد. از این تعداد 49 نفر بادام و 48 نفر تنقلات مصرف کرده بودند.

به شرکت کنندگان 30 دقیقه فرصت داده شد تا هر چه می خواهند بخورند و بلافاصله در مورد اشتهای آنها سؤال شد.

محققان هیچ تفاوت قابل توجهی در تعداد کالری مصرف شده در بوفه بین افرادی که بادام می‌نوشیدند و افرادی که یک میان‌وعده غنی از کربوهیدرات مصرف می‌کردند، پیدا نکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha