سلامت نیوز : علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در یک اظهارنظر اعتراضی به "اصلاح قانون اسقاط خودرو" گفت:« قرار شد برای ساماندهی اسقاط، یک تا یک و نیم درصد قیمت تمام شده خودروی نو، به "صندوق محیط زیست کشور" واریز شود؛ اما "وزارت صمت" قصد قرار دادن این اعتبار را در مجموعه صندوق صنایع دارد که ما این را نمی‌پذیریم.»

اعتراض سلاجقه برای عدم پرداخت سهم محیط زیست از "اصلاح قانون اسقاط خودرو"


به گزارش سلامت نیوز چانه زنی ها برای منافع محیط زیستی و سلامت شهروندان ادامه دارد که یکی از آنها اصلاح اسقاط خودرو به منظور اجرای "قانون هوای پاک" و ساماندهی و کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه پایتخت است.

این موضوع از آنجا شروع شد که مقرر شد برای ساماندهی اسقاط، بخش کوچکی از قیمت تمام شده خودروی نو، به "صندوق محیط زیست کشور" واریز شود؛ حالا اما "وزارت صمت" در صدد است تا این اعتبار، در مجموعه "صندوق صنایع" قرار بگیرد.

علی سلاجقه نیز در واکنش به این حرکت وزارت صمت، گفته است:« متاسفانه وزارت صمت قصد قرار دادن اعتبار را در "مجموعه صندوق صنایع" داشت که ما این را نمی‌پذیریم.»

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود:« ما در "قانون هوای پاک" وضعیت مناسبی نسبت به این موضوع داشتیم. مجلس شورای اسلامی در خردادماه بحث ساماندهی صنعت خودرو را مطرح کرد که در آن مشکلات و بحث‌هایی برای صنعت و تولید صنعت خودرو اتفاق افتاد. در اینجا چون بحث تولید بود، دولت اصلاحیه‌ای زد و برای قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی لایحه فرستاد».

سلاجقه در ادامه گفت:« رییس جمهوری، معاونت حقوقی وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد که با همفکری، لایحه مدنظر دولت را اصلاح کنند. این اتفاق افتاد و قرار شد که برای ساماندهی اسقاط خودرو، یک تا یک و نیم درصد قیمت تمام شده خودروی نو به "صندوق ملی محیط زیست کشور" واریز شود. این موضوع پس از مطرح شدن در دستور کار کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و مجلس و پس از آن در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت و وارد وزارت صمت شد.»

او در انتها تاکید کرد:« فکر می‌کنم همان روال قبلی اسقاط خودر و رعایت "قانون هوای پاک" بسیار مناسب‌تر باشد. امکان دارد دولت در موضوع تولید خودرو دچار مشکل شود و ما حتما باید مشارکت داشته باشیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha