محققان می گویند زمانی که محدودیت‌های کووید۱۹ در بریتانیا برداشته شد، خطر حملات شدید آسم دو برابر شد.

برداشتن محدودیت های کرونایی موجب افزایش حملات آسمی شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته نویسندگان مطالعه جدید، در حالی که احتمال ابتلاء به کووید باعث ایجاد حملات آسم نمی‌شود، ممکن است اقدامات ایمنی، مانند پوشیدن ماسک و کاهش معاشرت، از این حملات جلوگیری کند.

«آدریان مارتینو»، سرپرست این مطالعه از دانشگاه کوئین مری لندن، گفت: «بیماری‌های تنفسی در حال پیشرفت هستند. یافته‌های ما این احتمال را افزایش می‌دهد که عناصر خاصی از اقدامات بهداشت عمومی ارائه شده در طول پاندمی مانند استفاده از ماسک‌های صورت می‌تواند به کاهش بروز این حملات کمک کند.»

محققان داده‌های بیش از ۲۳۰۰ بزرگسال مبتلا به آسم را که در مطالعه‌ای بین نوامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۲ شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. شرکت‌کنندگان به یک پرسشنامه آنلاین ماهانه که در مورد استفاده از پوشش صورت، اختلاط اجتماعی و علائم آسم بود، پاسخ دادند.

محدودیت‌های کرونایی در بهار ۲۰۲۰ اعمال شد. در آوریل ۲۰۲۱، محدودیت‌های اختلاط اجتماعی و نیاز به پوشش صورت در بریتانیا کم کم برداشته شد.

زمانی که محدودیت‌ها برداشته شد، افراد کمتری از پوشش صورت استفاده کردند. احتمال بیشتری داشت که از نظر اجتماعی معاشرت بیشتری داشته باشند. این مطالعه نشان داد که افراد متعاقباً بیشتر در معرض خطر ابتلاء به کووید و سایر عفونت‌های حاد تنفسی بودند.

در پاسخ به پرسشنامه‌ها در آوریل ۲۰۲۱، کمتر از ۲ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه گفتند که در ماه قبل دچار حمله شدید آسم شده اند.

تا ژانویه ۲۰۲۲، نزدیک به ۴ درصد در ماه گذشته یک حمله شدید داشتند.

بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آسم هستند که علائم آن شامل تنگی نفس، تنگی قفسه سینه، خس خس سینه و سرفه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha