یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 348344

صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است چرا که پس از یک دوره ناشتا بودن در طول خواب، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بنابراین صبحانه نه‌تنها باید خوشمزه باشد بلکه باید انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را هم فراهم کند.

صبحانه سالم برای بیماران دیابتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات، در این میان افراد مبتلا به دیابت نمی‌توانند همه غذاها را به مقدار دلخواه خود مصرف کنند. بنابراین باید دید که گزینه‌های مناسب برای آنها چیست.

به گفته کارشناسان بیماران دیابتی باید غذاهای کامل و فرآوری نشده را در میان هر یک از گروه‌های غذایی، برای صبحانه، انتخاب کنند. غلات، سبزیجات، پروتئین‌ها و لبنیات گزینه‌های مناسبی هستند. آنها مصرف چند ماده غذایی مناسب را برای وعده صبحانه به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند.

جو دو سر: جو، سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است که باعث تنظیم سطح قند خون و احساس سیری بیشتر می‌شود. فیبر کمک می‌کند که قند به آرامی وارد جریان خون ‌شود و به این ترتیب از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند.

تخم‌مرغ: تخم‌مرغ کم کالری و سرشار از پروتئین است، به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند و گزینه مناسبی برای صبحانه بیماران دیابتی است.

دانه‌های چیا: این دانه‌های مغذی سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری هستند و به دلیل فیبر بالا به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. بهترین روش مصرف این دانه‌ها برای بیماران دیابتی، خیساندن آنها در آب است.

آجیل و مغزها: آجیل سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است و انرژی مورد نیاز بیماران دیابتی را تامین می‌کند.

ماست: ماست منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. قندهای طبیعی ماست بسیار کم است چرا که باکتری‌های موجود در ماست، در طول فرایند تخمیر از قند لاکتوز استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود بیماران دیابتی برای تعادل قند خون، از ماست ساده یا انواع بدون قند آن استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha